English

دیپلمات پیشین انگلیس:

بشار اسدرفتنی نیست/نقش ایران در حل بحران سوریه ستودنی است

«پیتر فورد» دیپلمات و سفیر پیشین انگلیس در سوریه روز گذشته و پیش از حملات موشکی آمریکا به سوریه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: من مخالف سیاست دولت انگلیس در قبال سوریه هستم. متاسفانه از سال 2011 میلادی روی ریل اشتباهی قرار گرفته و می خواهد که رژیم بشار اسد را سرنگون کند.

بشار اسدرفتنی نیست/نقش ایران در حل بحران سوریه ستودنی است

به گزارش خبرگزاری موج، «پیتر فورد» دیپلمات و سفیر پیشین انگلیس در سوریه روز گذشته و پیش از حملات موشکی آمریکا به سوریه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: من مخالف سیاست دولت انگلیس در قبال سوریه هستم. متاسفانه از سال 2011 میلادی روی ریل اشتباهی قرار گرفته و می خواهد که رژیم بشار اسد را سرنگون کند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که این گونه سیاست ها تنها به وخیم تر شدن اوضاع در سوریه کمک می کند.
فورد اضافه کرد: متاسفانه دولت انگلیس به برخی از گروه های مسلح سوریه کمک و ادعا می کند که این گروه ها معتدل هستند. اما من چنین چیزی را باور ندارم. به نظر من همه آنها مانند گروه های معارض سوری افراطی هستند.
سفیر پیشین انگلیس بیان داشت: متاسفانه دولت انگلیس از افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه نیز حمایت به عمل آورد، که این سیاست دستاوردی جز وخیم تر شدن اوضاع برای مردم سوریه و تشدید بحران مهاجرت نداشته است.
وی در همین حال نقش ایران در برقراری صلح در سوریه را مورد ستایش قرار داد و گفت: من مخالف گفتمانی هستم که ایران را در منطقه تهدید می خواند. به نظر من عکس این قضیه صحت دارد.
فورد گفت: به نظر من ایران به درستی نسبت به فتنه انگیزی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب که از طریق تضعیف دولت مشروع سوریه ایجاد نام امنی و مشکل کرده اند، واکنش نشان داده است.
سفیر پیشین انگلیس تصریح کرد: ایران به شکلی ستودنی به کمک دولت سوریه شتافت و آن طور که مطلع هستیم تاکنون به سوریه کمک زیادی کرده است.
وی با بیان اینکه «راه حل سرنگونی بشار اسد منقضی شده است» بیان داشت: حتی آمریکایی ها هم با این مساله کنار آمده اند و متوجه شده اند که بشار اسد رفتنی نیست.
فورد با بیان اینکه موضع آمریکا از سرنگونی بشار اسد به سرنگونی داعش تغییر کرده است، افزود: به نظر من همه طرف ها به جز دولت انگلیس درک کرده که بشار اسد رفتنی نیست.
این سیاستمدار کهنه کار انگلیسی که از مخالفان سرسخت مواضع و سیاست های دولت انگلیس در قبال سوریه است پیشتر نیز در یادداشتی که در روزنامه گاردین منتشر شد، گفته بود: این سیاست ها ' متکبرانه و غیر مسوولانه' بوده است.
وی اضافه کرد: موضع دولت در قبال سوریه و تلاشش برای سرنگونی دولت سوریه، تنها سبب افزایش افراط گرایی و دخالت هر چه بیشتر انگلیسی ها در روند امور شد.
این سیاستمدار انگلیسی افزود: اگر ما طی سال های اخیر شاهد افزایش تهدیدات تروریستی در انگلیس هستیم، باید دولت را مسئول ایجاد شرایطی بدانیم که به این وضع منجر شده است.
فورد که از سال 2006 میلادی از وزارت خارجه انگلیس بازنشسته شده است، همچنین تصریح کرد: دولت انگلیس ادعا می کند کمک هایش به مخالفان میانه رو سوری از شروع درگیری ها در سوریه در سال 2011 میلادی، کمک های کشنده نیست اما واقعیت آن است که این کمک ها تحریک کننده و مشارکت در جرم محسوب می شود.
این دیپلمات پیشین انگلیس تصریح کرد: تحریم ها علیه سوریه که با حمایت لندن صورت گرفته به اقتصاد این کشور صدمات زیادی وارد کرده و به افزایش رنج و سختی ملت سوریه منجر شده است.
پیتر فورد 67 ساله، از سال 2003 تا 2006 میلادی سفیر انگلیس در بحرین و همچنین سوریه بوده است.
اروپام**4**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه