English

وزیر خارجه انگلیس: مشارکت ما در تامین امنیت اروپا بی‌قید و شرط است

وزیر خارجه انگلیس ضمن رد این موضوع که اظهارات اخیر نخست وزیر کشورش تهدیدی برای کاهش همکاری‌ها با اتحادیه اروپا بوده است، عنوان کرد: مشارکت لندن در امنیت اروپا مساله‌ای بی‌قید و شرط است.

وزیر خارجه انگلیس: مشارکت ما در تامین امنیت اروپا بی‌قید و شرط است

به گزارش خبرگزاری موج، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو در پاسخ به این سوال که آیا لندن در حال استفاده از همکاری‌های امنیتی خود به عنوان تهدیدی در دوران پسابریگزیت است، عنوان کرد: خیر، لندن به هیچ وجه همکاری‌های امنیتی خود را با اتحادیه اروپا زیر سوال نخواهد برد.

این در حالی است که پیش از این ترزای می، نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای خطاب به اتحادیه اروپا اعلام کرده بود: همکاری ما در مبارزه علیه جرائم و تروریسم در نتیجه خروج بریتانیا از این بلوک بدون یک توافق مبادلاتی جدید، تضعیف خواهد شد.

با این حال جانسون در مصاحبه روز شنبه خود همکاری‌های امنیتی میان انگلیس و اتحادیه اروپا را این چنین توصیف کرد: ما همکاری‌های تاریخی لندن با اتحادیه اروپا جهت ایجاد امنیت و ثبات در این قاره را بی‌قید و شرط می‌دانیم و به این همکاری که به نفع جهان و اروپاست ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: این به نفع ماست و هم به نفع سایرین که این همکاری‌ها ادامه یابد، در حالی که ما امیدواریم این مساله تنها یکی از حوزه‌های همکاری‌های عمیق و ویژه ما باشد.

پیش از این در روز پنج‌شنبه دیوید دیویس، وزیر برگزیت بریتانیا نیز تاکید کرد که اظهارات نخست وزیر این کشور به هیچ وجه تهدید نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه