English

آلمان: مذاکرات خروج انگلیس آسان نخواهد بود

دولت آلمان ضمن هشدار درباره عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مذاکرات در این باره را آسان ندانست.

آلمان: مذاکرات خروج انگلیس آسان نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت رادیو آلمان، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در پارلمان این کشور یک بار دیگر بر این مسئله تاکید کرد که در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ گونه تخفیفی برای این کشور در نظر گرفته نخواهد شد.

وی در عین حال گفت که اما این مذاکرات نباید به گونه ای هدایت شود که در پایان مناسبات خصمانه ای با لندن به وجود آید. ما باید همچنان دوست باقی بمانیم.

گابریل با تاکید بر اینکه شراکت با انگلیس خارج از اتحادیه اروپا لزوما کم تر از عضویت در این اتحادیه خواهد بود تاکید کرد حالا این مسئله مهم است که از منافع شهروندان و سازمان های اروپایی دفاع کنیم.

وزیر خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که مذاکرات آتی بین اتحادیه اروپا و لندن ساده نخواهد بود. اما کم تر علاقه ای در این باره وجود دارد که مذاکرات به گونه هدایت شود که در پایان مناسبات کاملا متلاشی شده و خصمانه بین ما ایجاد شود. ما باید دوست باقی بمانیم.

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا هیچ گاه مانند امروز شکننده نبوده است.

چندی پیش نیز اقتصاددانان آلمانی درباره عواقب گسترده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده و تاکید کردند که بخصوص انگلیس از عواقب اقتصادی این مسئله رنج خواهد برد.

یک بررسی پارلمان آلمان ­ که روزنامه "هندلز بلات" آن را منتشر کرده است به این نتیجه دست پیدا کرده است. بر این اساس در سایه خروج تا 9.5 درصد تولید ناخالص ملی این کشور می تواند از دست برود.

این اقتصاددانان در این بررسی درباره یک خروج سخت هشدار دادند که در آن انگلیس همچنین می تواند از بازار داخلی اروپایی و اتحادیه گمرکی جدا شود. این مسئله می تواند زیان های قابل توجهی را برای اقتصاد انگلیس به بار آورد.

"بریگیت تسیپراس"، وزیر اقتصاد آلمان هم در گفتگو با یک روزنامه چاپ این کشور درباره تاثیرات برگزیت بر اقتصاد آلمان هشدار داده و در عین حال روابط اقتصادی و تجاری تنگاتنگ با لندن را در علاقه آلمان دانسته و همچنین گفت: اما در هر حال هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

صنعت آلمان نیز در مذاکرات پیش رو برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محدود کردن حداکثری آسیب های وارده را درخواست کرده است. رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در این باره گفته است که اتحادیه اروپا و دولت انگلیس باید سریعا در این باره شفاف سازی کنند که چگونه می خواهند در دراز مدت مناسبات اقتصادی با لندن را دوباره بر مبنای ثبات و پایداری قرار دهند.

وزیر دارایی آلمان نیز در مصاحبه با یک روزنامه این کشور تاکید کرد: اتحادیه اروپا بایدموضع سخت را در مذاکرات با بریتانیا برای خروج این کشور از بلوک اروپایی اتخاذ کند

وزیر دارایی آلمان همچنین گفت که می خواهیم بریتانیایی ها را نزدیک نگه داریم ولی هیچ حقی بدون تعهدات متقابل وجود نخواهد داشت. مهمترین ماموریت در مذاکرات برگزیت، به حداقل رساندن آسیب ها به هر دو طرف است ولی مذاکرات به خاطر وجود مسائل بسیار پیچیده، سخت و طاقت فرسا خواهد بود

وی همچنین تاکید کرد: اگر بریتانیا به قوانین مربوط به بازار واحد اروپایی پایبند نباشد،.. دیگر به بازار اروپایی دسترسی نخواهد داشت. هدف این نیست که به بریتانیا آسیب وارد شود ولی به هر حال برگزیت به بریتانیا و همه کشورهای اروپایی آسیب خواهد زد

ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه رسما آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را اعلام کرده است

با امضای ماده 50 پیمان لیسبون از سوی ترزا می، مذاکرات رسمی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد، این مذاکرات حداقل 2 سال طول خواهد کشید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه