English

داعش برنامه ریز حمله تروریستی به مرکز خرید شهر اسن آلمان بوده است

در پی خنثی شدن یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده به مرکز خریدی در شهر اسن آلمان، محافل امنیتی این کشور امروز اعلام کردند که احتمالا این حمله یک عملیات تروریستی تیمی که از طرف داعش در سوریه هدایت می شده بوده است.

داعش برنامه ریز حمله تروریستی به مرکز خرید شهر اسن آلمان بوده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، سازمان های امنیتی در آلمان بر این باورند که حمله تروریستی برنامه ریزی شده به یک مرکز خرید در شهر اسن آلمان توسط یک تیم چند نفره از تروریست ها برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان و با استناد به محافل امنیتی در آلمان ظاهرا یک مغز متفکر تروریست از منطقه بحرانی سوریه با شبکه های اجتماعی و اینترنتی تلاش داشته است تا افراد بیشتری را برای حمله به مرکز خرید شهر اسن جذب کرده و به آن ها برای ارتکاب این حمله انگیزه بدهد.

به گزارش نشریه "بیلد"، ظاهرا یک جنگجوی داعش از شهر اوبرهاوزن آلمان نیز از مظنونین این حمله تروریستی بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ظاهرا این عملیات توسط یک تیم تروریستی برنامه ریزی شده بوده که برخی از عاملان آن در آلمان بوده و برخی دیگر قرار بوده از خارج وارد شوند. اینکه چه تعداد تروریست در این حمله مشارکت داشته و چه کسانی بوده اند هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان اطلاعات داخلی این کشور اولین مدارک درباره این عملیات تروریستی بزرگ را از منابع خود به دست آورده است.

پلیس آلمان از صبح زود روز گذشته این مرکز خرید در شهر اسن آلمان را تهدید و تخلیه کرده و دو نفر هم بعد از ظهر روز گذشته در این ارتباط در اوبرهاوزن دستگیر و آپارتمان هایشان تخلیه شد.

سخنگوی پلیس این تهدید برای حمله تروریستی را بسیار جدی ارزیابی کرده و در این باره گفت: ما به عنوان پلیس سازمان امنیتی هستیم که برای این منظور تصمیم گرفتیم تا این مرکز خرید را تعطیل کنیم.

مرکز خرید موسوم " Limbecker Platz " در شهر اسن که امروز بر اثر تهدیدات تروریستی تخلیه شد با حدود 70 هزار متر مربع فضای خرید و فروش و بیش از 200 مغازه یکی از بزرگترین مراکز خرید این شهر آلمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه