English

چین؛ رکورددار پذیرش دانشجوهای خارجی

در سال 2016 کشور چین حدود نیم‌میلیون دانشجوی خارجی را در دانشگاه‌های خود پذیرش کرده است.

چین؛ رکورددار پذیرش دانشجوهای خارجی

به گزارش خبرگزاری موج، آمارها نشان می‌دهد در سال 2016 کشور چین حدود نیم‌میلیون دانشجوی خارجی را در دانشگاه‌های خود پذیرش کرده است. 

بر اساس همین داده‌ها، چین هم‌چنین بیشترین تعداد دانشجو را به کشورهای دیگر برای تحصیل فرستاده است. در سال میلادی که گذشت، دولت چین شاهد افزایش تعداد انتقال دانشجو به خارج از کشور و پذیرش دیگر دانشجوها از کشورهای مختلف جهان به دانشگاه‌های خود بوده است؛ روندی که از آن به عنوان روند صعودی یاد می‌‌شود. 

به گفته وزارت آموزش و پرورش کشور چین، تا سال 2016، 545 هزار دانشجوی چینی برای تحصیل از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد بیش از 432 هزار نفر به کشور بازگشته‌اند؛ بنابراین بیش از 80 درصد دانشجویان چینی پس از آنکه دوران تحصیل را به پایان می‌رسانند برای پیشرفت و توسعه کشور خود باز می‌گردند. 

بر اساس داده‌ها، 90 درصد دانشجویان چینی در کشورهای انگلیس، آمریکا، استرالیا و 7 کشور دیگری که از لحاظ رتبه تحصیلی در صدر هستند به سر می‌برند. 

این آمار هم‌چنین نشان می‌دهد، 70 درصد دانشجوها به دنبال مدارک بالاتر از لیسانس کشور خود را ترک کردند. 

در سال 2016، کشور چین 440 هزار دانشجوی خارجی را پذیرا بوده که از سال 2012، 35 درصد افزایش داشته است. هم‌چنین بیشترین تعداد دانشجوی خارجی که برای تحصیل به چین سفر می‌کنند از کشورهای آسیایی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه