English

اختلاف میان قطر و عراق در نشست اتحادیه عرب

منابع دیپلمات از اختلاف میان قطر و عراق در جریان صد و چهل و هفتمین دور نشست شورای اتحادیه عرب که در سطح نمایندگان دائم برگزار شد، خبر دادند.

اختلاف میان قطر و عراق در نشست اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سومریه نیوز، این اختلاف به دلیل بندی بود که با درخواست قطر در مورد ربوده شدگان قطری در عراق در دستورکار جلسه مطرح شد.

منابع دیپلمات عربی گفتند که قطر برای نخستین بار پیش‌نویس مصوبه‌ای را پیرامون این مساله ارائه داد و عراق به شدت با آن مخالفت کرد؛ به ویژه اینکه این پیش‌نویس مصوبه به صورت غیرمستقیم حکایت از این دارد که کشورهای عربی عراق را در این مساله محکوم می‌کنند.

منابع تاکید کردند: عراق با این پیش نویس مخالفت کرده و به شدت به آن اعتراض نموده است اما با این وجود، با این پیش نویس موافقت شده و به شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه ارجاع داده شد تا تصویب شود.

این در حالی بود که مناقشات پیرامون این مساله به جایی رسید که صدای نمایندگان به خارج از سالن بزرگ اتحادیه عرب ‌رسید و مدت جلسه برای پنج دقیقه افزایش یافت.

روزنامه اردنی "العرب الیوم" گزارش داد: این پیش‌نویس ربوده شدن شهروندان قطری که به صورت قانونی وارد عراق شده بودند و در اراضی تحت حاکمیت دولت عراق و تحت سیطره امنیتی آن ربوده شدند، محکوم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه