English

لحظه به لحظه با نیروهای عراقی در موصل

سرویس بین الملل- نیروهای ارتش و مردمی عراق در ادامه عملیات آزاد سازی شهر راهبردی موصل، مناطق تازه ای را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کردند.

لحظه به لحظه با نیروهای عراقی در موصل

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق در ادامه عملیات خیابانی آزاد سازی موصل، شمار زیادی از عناصر تروریستی را که در خانه های اهالی غرب موصل سنگر گرفته بودند به هلاکت رساندند.

تروریست های داعش که با حیله استفاده از قناصه در صدد ایجاد مانع برای پیشروی نیروهای عراقی هستند توسط این نیروها شناسایی و به هلاکت می رسند.

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی،  نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش، امروز (دوشنبه) کنترل پل دوم رود دجله را که شرق موصل را به مرکز این شهر در بخش غربی وصل می کند، به دست گرفتند.

پل دوم موصل به نام 'الحریه' بزرگترین پل موصل است که کنترل آن به دست نیروهای عراق افتاده است.

این نیروها پیشتر کنترل اولین پل موصل را که در جنوب پل دوم قرار دارد، از گروه تروریستی داعش گرفته بودند. با آزادی پل دوم امکان پیشروی از جنوب موصل به قلب این شهر برای نیروهای عراقی آسانتر می شود.

شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی عراق دارد. بخش شرقی آن در عملیاتی که از مهرماه سال جاری آغاز شده است، آزاد شد. نیروهای عراقی در 19 فوریه (1 اسفند) عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را آغاز کرده اند.

هر پنج پل رود دجله در شهر موصل طی عملیات مذکور به منظور قطع تردد تروریست ها میان نیمه غربی و شرقی موصل تخریب شد، اما به دست گرفتن کنترل و تعمیر آن ها امکان پیشروی و پشتیبانی نیروهای عراقی را در جبهه نبرد با داعش آسانتر خواهد کرد.

پل الحریه یکی از دو پلی است که به مرکز شهر موصل می رسد. پل دیگر در شمال الحریه قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه