English

پس از متهم شدن به استفاده از رایانامه شخصی؛

«مایک پنس»: من را با «هیلاری کلینتون» مقایسه نکنید

معاون رئیس جمهوری آمریکا که به استفاده از رایانامه شخصی برای کارهای دولتی متهم است، می گوید: اتهام من به اندازه اتهام نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سنگین نیست.

«مایک پنس»: من را با «هیلاری کلینتون» مقایسه نکنید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بی بی سی، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا از بابت استفاده از رایانامه شخصی خود در زمان تصدی پست فرمانداری ایالت «ایندیانا» به ریاکاری متهم است.

در همین راستا، فرماندار جدید ایندیانا 30 صفحه از ایمیل های پنس را که حاوی مطالب دولتی است منتشر کرد.

این در حالی است که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز از بابت موضوعی مشابه در مقام اتهام قرار دارد و استفاده از سرور شخصی در زمان تصدی پُست وزارت امور خارجه برایش گران تمام شد.

اگرچه حساب کاربری پنس یک بار در سال گذشته هک شد؛ وی می گوید هیچ کار غیر قانونی انجام نداده و دولت از محتوای همه رایانامه هایش مطلع بوده است.

پنس که از منتقدین سرسخت کلینتون است و او را از بابت استفاده از سرور شخصی برای انتقال اسناد دولتی سرزنش می کند، در دفاع از خود گفت: به هیچ وجه نمی توان این موضوع را با عملکرد هیلاری کلینتون مقایسه کرد که از سرور شخصی خود برای انتقال اطلاعات محرمانه استفاده می کرد و (در مرحله بعد) برخی از رایانامه هایی که کنگره خواهان دستیابی به آنها بود را از بین برد.

گفتنی است پس از آنکه ستاد انتخاباتی کلینتون از بابت اتهام نسبت داده شده به وی متحمل ضربه جبران ناپذیری شد، اف بی آی اتهام وی را از قانون شکنی به سهل انگاری کاهش داد.

ناگفته نماند که دموکرات ها و جمهوریخواهان آمریکا برای امتیاز گرفتن از یکدیگر به شگردهای مشابهی روی آورده اند. برای مثال در حالی که دموکرات ها اعضای دولت ترامپ را به همکاری مخفیانه با روسیه متهم می کنند، وی در اقدامی انتقام جویانه، تصویری از «چاک شومر» رهبر اقلیت مجلس سنا منتشر کرد که وی را در حال گپ زدن با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نشان می دهد. ترامپ در عین حال خواستار بررسی روابط شومر با روسیه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه