English

سازمان ملل متحد:

سه میلیون نفر در حوزه چاد نیازمند کمک های فوری هستند

سازمان ملل متحد روز جمعه از آژانس های کمک رسانی خواست تا برای حدود سه میلیون نفر از مردم منطقه دریاچه چاد که نیازمند کمک فوری هستند، کمک های بشر دوستانه و مالی جمع آوری کنند.

سه میلیون نفر در حوزه چاد نیازمند کمک های فوری هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد افزود: فقر شدید، خشکسالی و حضور گروه تروریستی بوکوحرام در منطقه دریاچه چاد باعث شده تا تیره ماه سال جاری حدود 1.5 میلیارد دلار کمک های بشر دوستانه برای کمک رسانی به مردم این منطقه نیاز داشته باشیم.
سازمان ملل متحد در بیانیه ای تاکید کرد که تاکنون تنها 19 میلیون دلار برای کمک به مردم حوزه دریاچه چاد جمع آوری شده است.
در همین حال برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد تاکید کرده است که تا تیر ماه نیاز فوری به مواد غذایی برای کمک رسانی به مردم در منطقه دریاچه چاد است و افزوده است: کمک های غذایی در حوزه دریاچه چاد به پایان رسیده است و ما با قحطی رو به رو هستیم.
عناصر گروه تروریستی بوکوحرام مانع از کشاورزی روستائیان در منطقه دریاچه چاد و صید آن ها در این دریاچه می شوند.
گروه تروریستی بوکوحرام طی هفت سال گذشته حدود 15 هزار نفر را در نیجریه و کشورهای دیگر مانند نیجر، چاد و کامرون کشتند. حدود دو میلیون نفر نیز از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی فرار کردند.
پیشتر رئیس اتحادیه ماهیگیران نیجریه گفته بود: برخی اعضای گروه تروریستی بوکوحرام به دریاچه چاد رفته اند که بخش هایی از آن در چهار کشور نیجریه، نیجر، چاد و کامرون است. 
به گفته وی، 400 جزیره کوچک این دریاچه مکان مطمئنی برای این گروه است.
گروه تروریستی بوکوحرام که با داعش بیعت کرده است، حمله های خود را در سال 2009 از نیجریه آغاز و آن را به کشورهای اطراف گسترش داده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه