English

دیدار وزرای خارجه چین و ژاپن و تلاش برای بهبود روابط متشنج

وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای ژاپنی خود تاکید کرد، اقدامات منفی توکیو در خصوص مسائل مهم، از بهبود روابط دوجانبه جلوگیری می‌کند اما در حال حاضر فرصت‌های جدیدی برای بهبود روابط دوطرفه وجود دارد.

دیدار وزرای خارجه چین و ژاپن و تلاش برای بهبود روابط متشنج

به گزارش خبرگزاری موج، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جریان دیدار با فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی‌اش در حاشیه نشست جی 20 در بن آلمان گفت: هر دو کشور باید تلاش‌هایی را انجام دهند تا روابط دوجانبه به مسیر درست و اصلی خود بازگردد.

وی افزود: در حال حاضر فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی برای بهبود روابط چین – ژاپن وجود دارد. ادامه اقدامات منفی که اخیراً از سوی ژاپن درخصوص مسائل حساس و مهم صورت گرفته مانع از بهبود روابط دوجانبه شده است.

وانگ یی ادامه داد: تنها زمانی که ژاپن به تعهداتش عمل و رفتار  مسئولانه‌ای را اتخاذ کند، از وقوع رویدادهایی که به اساس سیاسی روابط دوجانبه لطمه بزند، جلوگیری می‌شود و در آن هنگام امکان واقعی بهبود روابط دو کشور وجود دارد.

دیدار این دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه گروه 20 در آلمان صورت گرفت.

روابط میان این دو اقتصاد بزرگ آسیا به خاطر بحث بر سر تاریخ جنگ دردناکشان و اختلافات در دریای چین شرقی بر سر جزایر غیرمسکونی و دیگر مسائل تحت الشعاع قرار گرفته است.

چین هفته گذشته نسبت به ادامه حمایت آمریکا از اختلافات توکیو با پکن بر سر جزایر مذکور ابراز نگرانی کرد؛ در جریان نشست اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، ترامپ بر حمایت خود از توکیو در مناقشاتش با پکن تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه