English

رئیس جمهوری که ابقا شد

سرویس بین الملل- قربان قلی بردی محمدوف» برای سومین بار رئیس‌ جمهور ترکمنستان شد.

رئیس جمهوری که ابقا شد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های ترکمنستان، رئیس کمیسیون انتخابات این کشور امروز دوشنبه اعلام کرد که شمارش اولیه آرا نشان می‌دهد که «قربان قلی بردی محمدوف» رئیس‌جمهور آینده ترکمنستان است.

کمیته مرکزی انتخابات ترکمنستان روز دوشنبه اعلام کرد که «قربان قلی بردی محمدوف» نامزد حزب «دموکراتیک» با کسب 97.69 درصد کل آراء پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ترکمنستان شد.

«گلمراد مرادوف» رئیس کمیسیون انتخابات ترکمنستان بدون اشاره به آراء دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که شمارش اولیه آرا نشان می‌دهد در انتخابات ریاست‌ جمهوری روز یکشنبه ترکمنستان تاکنون بیش از 3 میلیون و 70 هزار نفر به «بردی محمدوف» رأی داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شمارش آراء در شعبه‌های خارج از کشور به اتمام نرسیده افزود که بیش از 3 میلیون و 220 هزار نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان روز یکشنبه با رقابت 9 نامزد از جمله «قربان قلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور فعلی این کشور به عنوان نامزد حزب حاکم برگزار شد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان از سوی 3 حزب دموکراتیک، کشاورزی و کارفرمایان و صاحبان صنایع و 6 نامزد دیگر از گروهای مردمی این کشور بودند.

مجلس ترکمنستان در اواخر سال گذشته میلادی اصلاحیه قانون اساسی جدید را تصویب کرد که بر اساس آن محدودیت سن نامزد‌های رئیس جمهوری لغو و طول دوره ریاست جمهوری نیز از 5 به 7 سال افزایش یافته‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه