English

سفر وزیر دفاع انگلیس به اقلیم کردستان عراق

وزیر دفاع انگلیس پس از دیدار با مسوولان عراقی در بغداد به اربیل رفته تا با مقامات اقلیم کردستان درباره روند جنگ علیه داعش گفت‌وگو کند.

سفر وزیر دفاع انگلیس به اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس روز شنبه وارد اربیل شد و قرار است امروز با مقامات اقلیم کردستان عراق درباره روند جنگ علیه داعش به ویژه در شهر موصل و کمک انگلیس به پیشمرگ‌ها بحث و گفت‌وگو کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در اربیل گفت: من بسیار خوشحالم که شرق موصل آزاد شده است و عملیات غرب موصل نیز به زودی آغاز خواهد شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که داعش سال 2017 از شهرهای اصلی عراق بیرون رانده شود.

فالون گفت: آزادی شهر رقه سوریه به دلیل جنگ داخلی در این کشور احتمالا پیچیده‌تر خواهد بود. ما امیدواریم که شهر رقه با فرا رسیدن بهار محاصره شده و راه‌های ارتباطی دیگر مناطق با این شهر بسته شود و بعد عملیات آزادی این شهر آغاز شود. اگر رقه بعد از موصل آزاد شود ما شاهد آغاز پایان این "خلافت هولناک" خواهیم بود.

وی تأکید کرد: شهر رقه بسیار کوچکتر از شهر موصل است اما واضح است که داعش با قدرت از آن دفاع خواهد کرد. این یعنی باید به آزادی رقه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

فالون درباره تصمیم لندن برای انحلال کمیته تحقیقات درباره نقض حقوق بشر توسط نظامیان انگلیسی در عراق گفت: اقدامات این کمیته شفاف نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه