English

از نیاز اقتصاد امریکا به ترامپ تا آرزوی داعش و کره شمالی برای پیروزی اش

هواداران و مشاوران ترامپ برنامه اقتصادی او از جمله کاهش مالیات را عاملی برای رشد اقتصاد امریکا می دانند در حالی که مخالفان ترامپ می گویند که افراطی ترین نیروها در جهان منتظر پیروزی او هستند.

از نیاز اقتصاد امریکا به ترامپ تا آرزوی داعش و کره شمالی برای پیروزی اش
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه نیویورک تایمز در دو مطلب تازه به بررسی جنبه های جالبی درباره نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پرداخته است. این روزنامه در یادداشتی به قلم دیوید مالپاس مشاور اقتصاد کارزار انتخاباتی ترامپ تحت عنوان چرا اقتصاد امریکا به ترامپ نیاز دارد می نویسد: امسال رسانه ها به طور گسترده ای بر انتخابات امرکیا تمرکز کرده اند. بر لغزش های نامزدها و نکات سرگرم کننده. با این حال، آن چه اهمیت دارد تفاوت سیاست های دو نامزد از یکدیگر و مهم ترین آن ها تفاوت ها در سیاست های اقتصادی است. دونالد ترامپ به طور اشکار از لزوم تغییر گفته است. او خواستار رشد سریع اقتصاد و پایان دادن به رکود اقتصادی و پایان داده به سیستم فاسد اقتصادی شده است. هیلاری کلینتون وعده داده که سیاست های دولت اوباما در حوزه های اقتصاد را با جدیت بیش تری ادامه خواهد کرد. تردیدی نیست که برنامه اقتصادی کدام یک بهتر است. اقتصاد ما در حال حاضر تنها سالی ۱٫۱ درصد رشد دارد یک کاهش چشمگیر در میانگین رشد اقتصاد مان. دفتر بودجه کنگره امریکا نرخ رشد سالانه برای ۱۰ سال اینده را تنها ۲ درصد پیش بینی کرده است. بله، ما از رکورد اقتصادی عمیقی خارج شدیم اما این در سال ۲۰۰۹ میلادی به پایان رسید. بهبود و اقتصاد ما در طول یک دهه اخیر در بدترین وضعیت خود بوده است. در واقع، درآمدهای طبقه متوسط کاهش یافته است. میزان سرمایه گذاری و سوددهی شرکت ها نیز در طول یک سال گذشته کاهش یافته است. سیاست های فدرال ضد تولیدی سبب شده اند تا وضعیت به ضرر کسب و کارهای کوچک تمام شود. نتیجه این وضعیت یک اقتصاد کارآمد است. این کارت خوبی است که نامزد جمهوریخواهان می تواند از ان علیه اوباما و دموکرات ها استفاده کند. ترامپ وعده مالیات کمتر را داده است ایده ای جذاب برای رای دهندگان طبقه متوسط. ترامپ هم چنین می خواهد مالیات هزینه مراقبت از کودکان را لغو کند هم چنین مالیات مسائل مرتبط با مرگ و مسائل حقوقی ایجاد شده پس از آن را.
دیوید مالپاس در ادامه می نویسد: برای کمک به سرمایه گذاری بیش تر و رونق کسب و کار و ایجاد مشاغل تازه ترامپ قصد دارد تا مالیات ها را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. این سیستم مالیاتی ساده می تواند توان رقابتی شرکت ها را افزایش دهد. خانم کلینتون اما می خواهد در جهت عکس این روند حرکت کند. او از نرخ افزایش اشتغال می کاهد چرا که به نرخ مالیات غیر رقابتی باور دارد و هم چنین خواستار افزایش نرخ مالیات برای املاک است و خواستار افزایش ۴ درصدی نرخ مالیات برای موفق ترین افراد است. او تاکید می کند که برنامه ترامپ منجر به کسری بودجه بزرگتر و رکود اقتصادی بیش تر از شرایط کنونی خواهد شد. ترامپ نیز با آنانی که نگرانی بدهی های مالی امریکا هستند موافق است. او می خواهد به بخش خصوصی برای رشد سریع تر و ایجاد یک سقف بدهی کمک کند تا از افزایش این نرخ نسبت به تولید ناخالص ملی بکاهد. بدهی های ما در دوران اوباما افزایش یافت. او می افزاید برای رشد اقتصاد امریکا باید از شر برنامه ریزی متمرکز دوران اوباما و نظارت بیش از اندازه بر فعالان اقتصادی رها شود. ترامپ به انتخاب مصرف کنندگان در حوزه آمزوش و بهداشت باور دارد و برنامه اوباماکر یا بیمه خدمات درمانی همگانی را لغو خواهد کرد.
وی می افزاید: تصویری که از ترامپ در رسانه ها ارائه می شود می خواهد این چهره را از او به نمایش بگذارد که گویی او مخالف تجارت خارجی است اما واقعیت آن است که او از قراردادهای بد خارجی انتقاد می کند. قراردادها و توافق های بد به ضرر کارگران امریکایی بوده اند. این موضوع سبب شده تا به نفع اقتصاد چین تمام شود. امریکا از توافق نامه تجارت ازاد امریکای شمالی حمایت کرده است. این قرارداد به مکزیک اجازه می دهد تا مالیات بر ارزش افزوده را بر محصولات امریکایی اعمال کند در حالی که آنان محصولات خود را بدون مالیات به امریکا صادر می کنند. این پیمان هم چنان به شرکت های خارجی اجازه می دهد تا قوانین امریکا را در دادگاه های بین المللی به چالش بکشد. کشورها می توانند از طریق این قرارداد نرخ ارز خود را دستکاری کنند که به نفع صادرکنندگان آن کشورها و به ضرر ما خواهند بود.
در مقابل این مطلب نیکلاس کریستوف در یادداشتی انتقادی به هواداران ترامپ و بازیگرانی می پردازد که از پیروزی احتمالی او در انتخابات شادمان خواهند شد. او می نویسد: او معتقد است که افراطی ترین بازیگران بین المللی خواستار ریاست جمهوری ترامپ هستند و در این باره می نویسد: در یک پست به زبان عربی در شبکه های اجتماعی اخیرا یکی از هواداران داعش نوشت: از خداوند می خواهم که امریکا را به دست ترامپ بسپارد واقعیت امر آن است که اظهارات دیوانه وار ترامپ به نفع گروه های افراطی است. یک هوادار دیگر داعش می نویسد: او حتما برای گفتن این حرف ها حشیش سنگینی می کشد. این تحلیلگر می نویسد: هواداران داعش امیدوارند که ترامپ رییس جمهوری ارمیکا شود تا ایالات متحده از طریق خودتخریبی نابود شود. به همین خاطر است که یکی از هواداران داعش در شبکه های اجتماعی می نویسد: رسیدن ترامپ به کاخ سفید باید اولویت گروه های جهادی به هر قیمت و با هر هزینه ای باشد.
یادداشت نویس نیویورک تایمز در ادامه می افزاید: البته تنها گروه های تروریست نیستند که دوست دارند ترامپ رییس جمهوری بعدی امریکا باشد این شامل دولت های تروریست هم می شود. در یاداداشتی در نشریه تبلیغاتی دولتی کره شمالی آمده است که ترامپ از لحن خشنی برای صحبت استفاده نمی کند. او نامزد نادانی نیست او سیاستمداری عاقل و خردمند است. این نشریه از طرح ترامپ برای خارج کردن نیروهای امریکایی از کره جنوبی استقبال کرده و می افزاید: این شعار در حقیقت عملی شدن شعار یانکی(امرکیایی) به خانه ات برگرد است که کره شمالی سالهاست که سر داده است.
یادداشت نویس نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: پس از داعش و کره شمالی این پوتین در روسیه است که دوست دارد ترامپ رییس جمهوری امریکا شود در این راه حتی ایمیل هایی دزیده شده را فاش و منتشر کرده است علیه دموکرات ها و شخص کلینتون به کار گیرد. چنگ لی کارشناس سیاست چین در موسسه بروکینگز نیز باور دارد که رهبران چین نیز خواستار پیروزی ترامپ هستند. آنان بر این باورند که سیاست خارجی امریکا در نتیجه ریاست جمهوری ترامپ تضعیف می شود و این به نفع چین خواهد بود چرا که می تواند از خلاء ایجاد شده به نفع خود استفاده کند.
او در پایان اشاره می کند که آخرین طرفداران ترامپ کوکلاس کلان ها یا نژادپرستان سفیدپوست در امریکا هستند و در این باره می نویسد: اعضای کوکلاس کلان ها به طور آشکارا می گویند که از ترامپ و اظهارات او علیه مهاجران حمایت می کنند. ویتاکر از اعضای ارشد کوکلاس کلان ها می گوید: کارزار ترامپ می تواند به یاد امریکایی ها بیاورد که شیاطین چه نسل زدایی از سفید پوستان انجام دادند. تنوع و کثرت گرایی در جامعه نشانه ای از نسل زدایی سفیدپوستان توسط سایرین بوده است.
او اشاره می کند که حزب نازی در این باره وضعیت پیچیده تری دارد و در این مورد نوشته است: یکی از مقام های حزب نازی امریکا پیش بینی کرده است که ترامپ رییس جمهوری بعدی امریکا خواهد بود او گفته است: این موضوع می تواند به نفع ملی گرایان سفید پوست باشد. اما نازی ها نگران هستند که حمایت علنی آنان از ترامپ نتیجه معکوس دهد و به ضررش در انتخابات تمام شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه