English

هدف از برگزاری نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها تشریح شد

مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران و رییس نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها با تاکید بر اینکه حسابرسان داخلی باید توانمندی های خود را افزایش دهند، هدف از برگزاری این همایش را درک مشترک از حسابرسی داخلی و معرفی توانمندی های حسابرسان عنوان کرد.

هدف از برگزاری نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها تشریح شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره، حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی و محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران، مدیران و اعضای هیات مدیره دیگر بانک ها، نمایندگان سازمان حسابرسی و اعضای جامعه حسابرسان رسمی ایران به همت شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

این همایش با تاکید بر موضوع حسابرسی داخلی به ویژه در بانک ها برگزار و به بررسی موضوع مدیریت ریسک، تاثیر حسابرسی بر سلامت نظام بانکی و... پرداخت.

مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران و رییس این همایش با تاکید بر اینکه حسابرسان داخلی باید توانمندی های خود را افزایش دهند،  هدف از برگزاری این همایش را درک مشترک از حسابرسی داخلی و معرفی توانمندی های حسابرسان عنوان کرد.

حسن سعیدی اصل افزود: کمیسیون حسابرسی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را به همت کمیسیون بانک های خصوصی و دولتی با عضویت ۱۲ بانک  آغاز کرده است تا نظارت درونی بانک ها بتواند ارتقای سلامت اقتصاد کشور را رقم زند.

وی همچنین بهبود عملیات، ارزش افزایی بانک ها و کمک به آنها در دستیابی به اهداف را از جمله نقش حسابرسان داخلی در بانک عنوان کرد.

محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در حاشیه این همایش درباره تطبیق با قوانین و استانداردهای بین المللی گفت: بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی از سال گذشته به بانک ها تاکید کرد تا صورت های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) تهیه کنند.

وی افزود: بانک ها برای تهیه صورت های مالی خود بر اساس استاندارد IFRS تلاش خوبی انجام داده اند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: برای آن که بتوانیم با بانک های خارجی ارتباط برقرار کنیم، ملزم هستیم تا فعالیت واحدهای تطبیق خود را پررنگ تر کنیم.

شایان تصریح کرد: بانک ها به طور قطع باید سیستم های داخلی و صورت های مالی خود را به سمت اجرایی کردن استانداردهای بین المللی ببرند و امیدواریم تا زمان تعیین شده برای تطبیق کامل با استانداردهای IFRS بانک ها بتوانند به این موضوع دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تطبیق با استانداردهای بین المللی اجتناب ناپذیر است و باید این اتفاق بیافتد. ردیابی وجوه و مبارزه با پولشویی از مسائل دیگری است که بانک ها ضروری است به سمت آن حرکت کنند.

محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران هم در حاشیه نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها گفت: این همایش ها برای رسیدن به یک وحدت نظر برگزار می شود و حسابرسی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

‎وی با بیان اینکه واحد حسابرسی بانک ها به طور معمول بر اساس قوانین، مقررات و اصول کلی حسابرسی عمل می کنند، افزود: البته حسابرسی در بانک های تجاری، تخصصی و بانک های خصوصی تاحدودی با هم متفاوت هستند، زیرا شرایط حاکم بر آنها با هم متفاوت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه