English

رئیس کل بیمه مرکزی ایران:

تنها سی درصد خسارت سانچی مربوط به صنعت بیمه ایران است/صد میلیون تومان بیمه عمر برای هر یک از خدمه نفتکش سانچی

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از ٣٢ میلیون دلار خسارت سانچی حدود سی درصد مربوط به صنعت بیمه ایران است.

تنها سی درصد خسارت سانچی مربوط به صنعت بیمه ایران است/صد میلیون تومان بیمه عمر برای هر یک از خدمه نفتکش سانچی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه از ٣٢ میلیون دلار خسارت کشتی سانچی حدود سی درصد مربوط به صنعت بیمه ایران است، افزود: شرکت های بیمه ایرانی برای خدمه سانچی به ازای هر نفر صد میلیون تومان بیمه عمر داشته است.

همتی عنوان کرد:کمتر از ٥ میلیون دلار خسارت سانچی برعهده بیمه های البرز و ملت است و ٥ میلیون دلار آن برعهده صندوق ویژه اتکایی است.

رئیس بیمه مرکزی ادامه داد: البته پرداخت خسارت این نفتکش منوط به بررسی های بیشتر و شناختن مقصر است. 

به‌ گفته این مسوول بیمه مسوولیت خدمه کشتی برعهده کلوب p&i بوده است؛ البته بیمه البرز نیز بیمه عمر و حوادث برای خدمه داشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه صنعت بیمه همچنان با سرعت و استقبال خوب مردمی رشد خود را ادامه می دهد‌، گفت: رشد حق بیمه تولیدی را در ٩ ماهه داشتیم ولی رشد پرداخت خسارت ٢٣ درصد بوده است و در ٩ ماهه نخست سال ١٤٥ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و خسارت های معوق هم هست که رقم بسیار بالاتر است.

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان به زلزله زدگان کرمانشاه 

همتی تصریح کرد: رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: ٨٠ میلیارد تومان خسارت تاکنون خسارت بابت زلزله کرمانشاه از تعهد ١٧٠ میلیارد تومانی صنعت بیمه پرداخت شده است. 

همتی با تاکید بر اهمیت بیمه نامه های زندگی گفت: در سال جاری ٢.٥ میلیون بیمه نامه صادر شده است. 

وی ادامه داد: ۳۰شرکت بیمه در ٩ ماهه نخست ٤٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه نامه صادر کرده اند و با این رشد خوب ضریب نفوذ بیمه، انتظار داریم از ٢.٢ درصد فراتر رود. 

در حال حاضر رشته های ثالث، درمان و زندگی بیشترین بیمه نامه های فروخته شده را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده آن است که بیمه در بطن جامعه رفته است.

وی بیمه توسعه را یکی از بدترین وقایع صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: فکر می کردیم با ۸۰۰ میلیارد تومان تعهدات این شرکت تمام می شد ولی تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده ولی ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر هم باید پرداخت  شود.

به گفته همتی البته ما فعلا به این بیمه نیاز داریم و داریم املاک را می فروشیم. ما نمی خواهیم اموال و دارایی شرکت را نگیریم و تسویه کنیم پس در ازای اخذ اموال از صاحبان، پرداختی انجام می دهیم؛ البته موارد اضطراری پرداخت شده و تا دو ماه آینده نیز پرونده آن جمع می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: هدایت و نظارت الکترونیکی صنعت بیمه (سنهاب) از طریق این سیستم کشف، پیگیری و نظارت می شود. همچنین مدیریت ریسک در حوادث اخیر خیلی پایین بود و بیمه گران باید نرخ ها را برای این موضوع بالاتر ببرند و در روزهای آینده اعطای جایزه به واحدهای برتر از نظر پیشگیری و ایمنی را در دستور کار داریم.

همچنین همتی در این نشست خبری خواستار همکاری نیروی انتظامی در زمینه در اختیار قرار دادن اطلاعات سوابق تخلفات رانندگی به صنعت بیمه برای صدور بیمه نامه های ثالث شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه