English

ابزاری ها، تولیدکننده و فروشنده انواع دستکش کار

انواع دستکش کار معمولا با در نظر گرفتن شرایط مختلف ساخته شده و دارای استانداردهای گوناگونی هستند. از این رو لازم است تا حتما بر اساس محیط کاری خود از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید. برای مثال برای کار در محیط‌هایی مانند کوره‌ها یا نانوایی‌ها که با حرارت سر و کار دارند، استفاده از دستکش کار چرمی توصیه می‌شود.

ابزاری ها، تولیدکننده و فروشنده انواع دستکش کار
به گزارش خبرگزاری موج

، امروزه تهیه‌ تجهیزات ایمنی در محیط‌های کاری و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با استفاده از این تجهیزات می‌توان سلامت و امنیت کارکنان را در این محیط‌ها به بهترین نحو ممکن تضمین نمود. یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات ایمنی مورد  نیاز، دستکش کار است. برای مثال از دستکش چرمی جوشکاری می‌توان برای محافظت از دستان در برابر حرارت یا سوختن استفاده کرد؛ همچنین انواع دستکش ضد برش هم برای جلوگیری از بریدن پوست دست کاربرد دارند.

دستکش ایمنی چیست؟

دستکش ایمنی را می‌توانیم از تجهیزات ایمنی شخصی بدانیم که در طول انجام کار می‌تواند از مچ دست و انگشتان به خوبی محافظت کند. این دستکش‌ها به صورت کامل از بروز آسیب‌هایی از قبیل بریدگی، تاول، سوختگی حرارتی و شیمیایی جلوگیری می‌کنند. بر این اساس می‌توانیم ادعا کنیم استفاده از دستکش کار در محیط‌های کارگاهی و صنعتی مختلف یکی از الزامات است.

انواع دستکش کار معمولا با در نظر گرفتن شرایط مختلف ساخته شده و دارای استانداردهای گوناگونی هستند. از این رو لازم است تا حتما بر اساس محیط کاری خود از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید. برای مثال برای کار در محیط‌هایی مانند کوره‌ها یا نانوایی‌ها که با حرارت سر و کار دارند، استفاده از دستکش کار چرمی توصیه می‌شود.

فروش انواع دستکش‌های کار برای مشاغل

امروزه دسته‌بندی‌های مختلفی برای دستکش‌های صنعتی، ایمنی و یا همان دستکش کار در نظر گرفته می‌شود. برای مشاغل مختلف می‌توانیم دستکش‌های ایمنی را در دسته‌های مختلف قرار دهیم که به شرح زیر هستند.

 

دستکش‌های کار

 

دستکش مکانیکی

دستکش مکانیکی مقاومت و ماندگاری خوبی در برابر نفوذ مواد شیمیایی و ایجاد حساسیت پوستی داشته و شما می‌توانید برای طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید. دستکش‌های مکانیکی بر پایه پارچه ساخته و از موادی از قبیل پلی آمید یا نیتریل در بخش‌های مختلف آن‌ها از جمله کف دست استفاده شده است. در این حالت محصول نهایی از کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردار خواهد شد.

دستکش‌های ساختمانی

می‌توانیم دستکش ساختمانی از پرفروش‌ترین انواع دستکش ایمنی کار بدانیم؛ زیرا این دستکش‌ها برای کار در موقعیت‌های مختلف مانند جابجایی وسایل حساس، بلند کردن اجسام سنگین، کار با پیچ‌ها و وسایل نوک تیز یا کار با مصالح ساختمانی مناسب هستند. از سوی دیگر، مقاومت خوبی در فصل گرما و سرما از خود نشان می‌دهند و نسبت به پارگی هم مقاوم هستند.

دستکش ایمنی جوشکاری

یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای افراد فعال در حوزه جوشکاری، دستکش ایمنی جوشکاری است. این محصولات بر اساس استانداردهای مخصوصی ساخته می‌شوند تا بتوانند مقاومت بالایی در زمان کار با حرارت یا اجسام داغ داشته باشند. دستکش‌های جوشکاری در سه سایز کوتاه، متوسط و بلند تولید می‌شوند که شما می‌توانید بسته به میزان جرقه ایجادشده و نوع جوشکاری، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دستکش ایمنی آتش نشانی

دستکش ایمنی آتش نشانی از الیاف نسوز ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد. این محصولات در برابر ضربه و لغزش هم می‌توانند مقاومت مطلوب و بالایی داشته باشند. معمولا دستکش‌های آتش نشانی دارای بدنه‌ای براق هستند و نور را به خوبی منعکس می‌کنند.

دستکش ایمنی نجاری

برای انجام کارهای مربوط به نجاری و چوب بری هم نیاز به دستکش‌های مخصوص است. دستکش‌های موجود در این زمینه از کتان ساخته شده و می‌توانند از دست‌ها در برابر آسیب‌هایی مانند ساییدگی و خراش محافظت کنند. شما می‌توانید دستکش ایمنی نجاری را در دو نوع ساده و مقاوم خریداری کنید.

دستکش ایمنی باغبانی

یکی دیگر از انواع دستکش‌های کار، دستکش باغبانی است. این محصولات دارای یک لایه محافظ هستند که می‌تواند جلوی نفوذ سموم مورد استفاده در باغبانی و همچنین خار گیاهان را بگیرد. برخی از دستکش‌های باغبانی چنگک هم دارند که برای حفر کردن چاله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دسته بندی انواع دستکش ایمنی بر اساس کارایی

دستکش‌های ایمنی با هدف محافظت از دست‌ها در زمان کار و فعالیت ساخته شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا مدل‌های مختلفی به بازار ارائه شوند که توانایی محافظت از دست‌ها در شرایط مختلف را داشته باشند. در این بخش از محتوا قصد داریم تا انواع مختلف دستکش‌های کار بر اساس ویژگی‌های عملکردی را معرفی کنیم تا شما بتوانید بر این اساس، مدل مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

دستکش حرارتی

دستکش ایمنی ضد برق

دستکش ایمنی برق یا عایق برق در برابر جریان برق و برق‌گرفتگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا انتخاب مناسبی برای استفاده در کارهای برقی باشد. اغلب تکنسین‌های فعال در زمینه کار با وسایل الکتریکی، متخصصان طراحی دکل‌ها و حتی برق کاران ساختمانی، از این محصولات استفاده می‌کنند.

دستکش ایمنی حرارتی

همان‌طور که از عنوان این محصولات مشخص بوده، در برابر حرارت و گرما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. دستکش‌های حرارتی از الیاف نسوز ساخته شده‌اند و می‌توانند از بافت دست و انگشتان در برابر حرارت و گرمای زیاد، محافظت کنند. از جمله کاربردهای این محصولات می‌توانیم به آتش نشانی، جوشکاری، صنایع مختلف از جمله ذوب و کوره و ... اشاره کنیم. این محصولات در برابر مواد مذاب و شعله‌های آتش نیز مقاوم بوده و از اشتعال جلوگیری می‌کنند. بر این اساس می‌توانیم آن‌ها را دستکش ضد حریق نیز نام‌گذاری کنیم.

دستکش‌های مقاوم در برابر برش

دستکش ضد برش یکی از کاربردی‌ترین محصولات ارائه شده است که برای کارهای مختلفی مانند کار با انواع ابزارهای آشپزی، ابزارهای سوراخ کننده یا ساختمانی استفاده می‌شوند. از جمله موارد استفاده از این محصولات می‌توانیم به جوشکاری، تأسیسات، انبارداری، ساخت و ساز و ... اشاره کنیم.

دستکش ضد لغزش

برخی از آسیب‌های واردشده در زمان کار، به دلیل لغزش دست و سقوط ابزار هستند. با استفاده از دستکش‌های ضد لغزش می‌توان از لغزیدن و یا لرزش در زمان کار جلوگیری کرد. در ساخت این محصولات از متریال مختلفی از قبیل چرم، پلیمر، نایلون و ... استفاده می‌شود. از این محصولات معمولا در مشاغلی از قبیل تخریب، حفاری و ... استفاده می‌شود که در آن‌ها ابزارهایی مانند بتن کن و چکش کاربرد دارند. استفاده از این محصولات می‌تواند از آسیب‌های ناشی از ضربه و ساییدگی هم تا حد زیادی جلوگیری کند.

دستکش ایمنی ضد اسید و مواد شیمیایی

از دستکش‌های ایمنی علاوه بر محیط‌های صنعتی و کارگاهی، در آزمایشگاه‌های مختلف هم استفاده می‌شود. در برخی از آزمایشگاه معمولا مواد اسیدی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که می‌توانند برای پوست و بافت بدن تا حد زیادی خطرناک باشند. از این رو شما نیاز به یک دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی یا اسیدها دارید که بتوانید احتمال بروز این آسیب‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در روند ساخت این دسته از محصولات از متریالی مانند پلاستیک، پلیمر و ... استفاده شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ مواد اسیدی و انواع مواد شیمیایی دارند.

مزایای خرید انواع دستکش کار از ابزاری ها

 

مزایای خرید انواع دستکش کار از ابزاری ها

ابزاری ها یکی از بهترین تولیدکنندگان و فروشندگان انواع دستکش ایمنی است که این محصولات را با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کند. مهمترین مزایای خرید دستکش کار از ابزاری ها عبارتند از:

  • استفاده از مواد اولیه مرغوب
  • تولید انواع دستکش ایمنی به صورت سفارشی
  • امکان خرید دستکش ایمنی با قیمت عمده
  • تامین دستکش ایمنی مورد نیاز فروشگاه‌ها یا کارگاه‌های بزرگ
  • ارائه سایزهای مختلف دستکش کار
  • رعایت اصول استاندارد در تولید انواع دستکش ایمنی
آیا این خبر مفید بود؟
عکاس:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه