English

حضور باشگاه "خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره برداری زعفران ایران(OSEC) "

در رویداد بین‌المللی "یونسکو" در کره جنوبی

عضویت ایران در فدراسیون جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های "یونسکو" در جریان برگزاری دهمین کنگره جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های یونسکو (WFUCA) ، اتفاق بسیار مهم و تأثیرگذاری است که بواسطه آن فرصت های خیلی خوبی در حوزه های مختلف علمی،آموزشی و ....برای کشورمان فراهم می شود.

در رویداد بین‌المللی "یونسکو" در کره جنوبی
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از روابط عمومی یونسکو ایران، در جریان دهمین کنگره جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های یونسکو (WFUCA) که با مشارکت ۵۴ کشور از سراسر دنیا و حضور دو باشگاه برتر "یونسکو ایران "، از ۲۶ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ در کره جنوبی برگزار شد ، عضویت قطعی ایران به تصویب رسید ، که با این کار  دستاورد بزرگی  برای کشور رقم زده شد‌ و این موضوع  بسیار برای کشورمان حائز اهمیت است.  

  در حال حاضر ۲۳ باشگاه در یونسکو ایران به طور رسمی در حوزه‌های گوناگون آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی ، در جهت تحقق اهداف ملی و در راستای سند چشم انداز و اسناد بالادستی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، دو باشگاه خلاقیت، آموزش ، حمایت و بهره برداری زعفران ( OSEC ) و علوم پایه و تکنولوژی، به عنوان نمایندگان ایران در این همایش بین‌المللی حضور داشتند.

ریاست کل باشگاه خلاقیت ، آموزش، حمایت و بهره‌برداری زعفران ایران(OSEC) ، دستاوردهای حاصل از برگزاری دهمین کنگره جهانی مراکز یونسکو (WFUCA)را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  کنگره جهانی باشگاه‌ها و انجمن‌های یونسکو که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد ،مسئولیت اطلاع رسانی،هدایت و تجهیز اعضای خود را با پشتیبانی و همکاری "یونسکو"  بر عهده دارد.

 

تفاهم نامه

سید احسان مصطفوی در ادامه با اشاره به انتخاب دبیر کل جدید باشگاه ها در کنگره جهانی یونسکو، اظهار کرد : با توجه به نقش پر رنگ و تاثیرگذار باشگاه های ایرانی عضو یونسکو در حوزه های جهانی، دبیر کل جدید این انجمن نیز در راستای حمایت از انجمن های ایرانی قول مساعد داد.

در حاشیه این مراسم ، سعید کوزه چی، سفیر ایران در کره جنوبی در دیدار با سید احسان مصطفوی معاون طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران، حضور دو باشگاه برتر ایرانی در رویداد بین‌المللی "یونسکو " را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور باشگاه "اوسک" و "باشگاه علوم پایه و تکنولوژی" و عضویت ایران در فدراسیون جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های یونسکو ، اتفاق تأثیرگذاری است که بواسطه آن فرصت های خوبی در حوزه های مختلف علمی،آموزشی و ... فراهم می شود.

گفتنی است؛ باشگاه"OSEC " یک نهاد ملی - بین المللی ، در زمینه مدیریت دانش، فناوری و خلاقیت، جهت خلق ارزش در تولید، فراوری و ترویج محصول استراتژیک "زعفران " اصیل ایرانی است که  با‌حمایت وزارت جهاد کشاورزی و توسط "رئیس جمهور" وقت، در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹  افتتاح شد و بعد از مدتی در "یونسکو " نیز به ثبت رسید.

این باشگاه که با همکاری کمیسیون ملی یونسکو ایران به عنوان باشگاه خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره برداری زعفران، مشغول فعالیت می باشد با بهره گیری از توان متخصصان و نخبگان صنعت زعفران سعی دارد با نگاهی دانش بنیان، مسئولانه و خلاق به بررسی تمام عناصر موثر در زنجیره ارزش زعفران،از تولید تا مصرف پرداخته و فرصت های جدیدی را از رشد و بالندگی در تمامی سطوح علمی، فرهنگی وعملی در زمینه زعفران به ارمغان آورد.

 توسعه زیرساختها و نوآفرینی، هم افزایی بین ارکان و مجموعه های داخلی؛ نوآوری و خلق ارزش افزوده با تکیه بر فناوری های نوین اساس فعالیت های این سازمان در سطح ملی ، و شناساندن خواص منحصر بفرد "زعفران " به جهانیان، تقویت و توسعه همکاری های بین المللی، یافتن روشهای تازه جهت پویایی چرخه تولید تا مصرف زعفران، تعریف استانداردها و دستورالعملهای همکاریهای برد-برد با تاکید بر حفظ جایگاه و منافع کشورهای تولید کننده، اساس نیل به اهداف این سازمان در سطح بین المللی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه