English

میز ناهار خوری مربع بهتر است یا مستطیل؟

میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل‌شکل از محبوب‌ترین مدل‌هایی هستند که در بازار وجود دارند. همراه ما باشید تا تفاوت‌هایی که میان ویژگی و کاربرد این میزها وجود دارد را بررسی کنیم.

میز ناهار خوری مربع بهتر است یا مستطیل؟
به گزارش خبرگزاری موج

، از مهم‌ترین وسایلی که در هر خانه امروزی پیدا می‌کنید، میز ناهار خوری از محبوب‌ترین آن‌ها می‌باشد. باید گفت که این میز کاربردهای فراوانی دارد. با استفاده از میزناهارخوری می‌توانید به‌راحتی دور خانواده جمع ‌شده و باهم وعده‌های مختلف غذایی را میل نمایید.

همچنین می‌توانید روی آن سبزی خرد کرده یا با پوست کندن میوه، خوردن چای و شیرینی و کار با لپ‌تاپ بپردازید. میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل‌شکل از محبوب‌ترین مدل‌هایی هستند که در بازار وجود دارند. همراه ما باشید تا تفاوت‌هایی که میان ویژگی و کاربرد این میزها وجود دارد را بررسی کنیم.

 

ابعاد میز؛ مهم‌ترین معیار برای خرید میز ناهار خوری

نکته‌ای بسیار مهم که باید دررابطه‌با میزهای ناهار خوری بررسی کنیم سایز آن است. میز ناهار خوری سایزهای مختلفی دارد. در واقع ابعاد این میز نسبت به ظرفیت آن متفاوت خواهد بود. شما باید نسبت به محیط خانه خود یک سایز مناسب را برای این میز انتخاب کنید.

درصورتی‌که میز اندازه مناسبی نداشته باشد، استفاده از آن سخت خواهد بود. همچنین ممکن است فضای بسیار زیادی از محیط را اشغال کند. به همین دلیل سعی کنید محلی از خانه را برای قرارگیری این میز اندازه‌گیری کرده و در همان ابعاد میز را سفارش دهید.

 

انواع شکل‌های میز ناهار خوری

باید گفت که میزهای ناهارخوری در شکل‌های گوناگونی درست می‌شوند. میز غذا خوری مستطیل و مربع از محبوب‌ترین مدل‌هایی هستند که ازنظر شکل با یکدیگر تفاوت دارند. همان‌طور که از نام این مدل‌ها مشخص است، اشکال آن‌ها به‌شکل مربع و مستطیل است.

البته باید گفت که مدل‌های دیگری نیز برای این میزها وجود دارد. به‌طور مثال، میزهای گرد نیز از مدل‌های پرفروش هستند. هرکدام از این میزها را می‌توانید در طرح‌ها و نقش‌های گوناگونی تهیه کرده و رنگی خاص را برای آن سفارش دهید.

 

میز ناهار خوری

ویژگی و کاربردهای میزهای ناهارخوری مستطیل

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، میز ناهار خوری مستطیل‌شکل یکی از مدل‌های این میز است. این میز در شکل مستطیل تولید شده است. یعنی عرض آن کمتر از طول بوده و معمولا در اندازه‌های بزرگ تولید می‌شوند.

نکته بسیار مهمی که باید دررابطه‌با میزهای مستطیل‌شکل در نظر داشته باشید این است که حداقل ظرفیت آن‌ها 6 نفره است. از‌طرف‌دیگر این میز طول بلندی داشته و برای متراژهای پایین مناسب نخواهد بود. به همین تنها کاربرد آن را می‌توان استفاده در خانه‌های بزرگ با پذیرایی 30 متری دانست.

 

ویژگی میزهای ناهارخوری مربع

نوع دیگری که از این میزها در بازار وجود دارد، میز ناهار خوری مربع‌شکل است. این میز فوق‌العاده محبوب را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های میزهای ناهارخوری دانست. این مدل کاربردی می‌تواند ویژگی‌هایی عالی در اختیار شما قرار دهد.

به‌طور مثال، به‌دلیل هم‌اندازه بودن طول و عرض این میز، شکل آن متقارن بوده در هر‌جایی قرار می‌گیرد. از‌طرف‌دیگر می‌توانید هم در پذیرایی‌های زیر 30 متر و هم در پذیرایی‌های بزرگ از آن استفاده کنید؛ زیرا در ابعاد و اندازه‌های کوچک و ظرفیت 4 نفره یا 2 نفره تولید می‌شود.

 

چه تفاوت‌هایی میان میز مربع و مستطیل وجود دارد؟

سوالی که در این قسمت پیش می‌آید این است که چه تفاوت‌هایی میان میز ناهار خوری مربع و میز مستطیل‌شکل وجود دارد؟ باید گفت که هر 2 این میزها در معیارهای مختلف باهم متفاوت هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد و اندازه

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در میان میز غذا خوری مربع و مستطیل وجود دارد این است که ابعاد و اندازه آن‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. دلیل این موضوع کاملا مشخص است. میزهای ناهارخوری مستطیل‌شکل به‌دلیل بلند بودن طولشان می‌توانند برای ظرفیت‌های بالا استفاده شوند. به همین دلیل اکثرا این میز‌ها در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند.

ازطرف‌دیگر میزهای مربع ‌شکل به‌دلیل متقارن بودن معمولا در ابعاد کوچک ساخته‌ شده و ظرفیتی 2 یا 4 نفره دارند. به همین دلیل اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، بهترین انتخاب برای شما مدل مربع این میز‌ها است.

کاربرد

کاربرد را می‌توان مهم‌ترین تفاوت میان میز غذا خوری مستطیل و مربع‌شکل دانست. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، اندازه‌های این 2 میز با یکدیگر متفاوت است. چنین موضوعی باعث می‌شود تا کاربرد آن‌ها نیز فرق کند.

به‌طور مثال، اگر به‌دنبال این هستید که برای محیط‌های بزرگ میز تهیه کنید، باید از مدل‌های مستطیل‌شکل استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید میز را در پذیرایی کوچک یا آشپزخانه قرار دهید، مدل مربعی انتخاب بهتری خواهد بود.

ظرفیت میز

ظرفیت میز ناهار خوری مستطیل‌شکل نسبت به میزهای مربعی متفاوت است. باید گفت که در واقع ظرفیت میز با ابعاد آن رابطه مستقیم دارد. هرچه ابعاد میز بزرگ‌تر باشد، ظرفیت آن برای افراد مختلف بیشتر می‌شود. میزهای مربع‌شکل معمولا در ظرفیت 2 یا 4 نفره تولید می‌شوند.

این میزها ظرفیت بیشتری نخواهند داشت؛ زیرا می‌تواند فضای زیادی از محیط را اشغال کند. در عوض برای ظرفیت‌های بیشتر باید سراغ میزهای مستطیل‌شکل بروید. این میزها به‌دلیل بلند بودن طولشان می‌توانند تعداد زیادی از افراد را روی خود جای دهند.

کدام یک از میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل را بخریم؟

سوالی که دررابطه‌با موضوعات بررسی‌شده پیش می‌آید این است که کدام یک از مدل‌های میز غذا خوری را بخریم؟ در پاسخ باید گفت که هرکدام از این میزها ویژگی‌هایی مخصوص داشته و برای کاربردهایی خاص استفاده می‌شوند. اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است، می‌توانید از مدل‌های مستطیل‌شکل استفاده کنید. در غیر این صورت باید سراغ مدل مربعی بروید.

 

جمع‌بندی

 

اگر به‌دنبال خرید میز ناهار خوری هستید باید بدانید که این میزها در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. در واقع میزهای ناهارخوری را می‌توان در مدل‌های مستطیل و مربع‌شکل دانست. هرکدام از این مدل‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به‌طور مثال، میز مربعی در ابعاد کوچک مناسب بوده و با افزایش سایز فضا را بسیار زیاد اشغال می‌کند.

از‌طرف‌دیگر مدل مستطیل‌شکل به‌جای داشتن تقارن، طول بیشتری دارد؛ به همین دلیل با افزایش سایز و ظرفیت، فضای کمتری را از محیط اشغال می‌کند. درصورتی‌که به‌دنبال خرید باکیفیت‌ترین میزهای ناهارخوری هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از تولیدی مبل باروس این محصولات را تهیه کنید. در این مقاله تفاوت‌هایی که میان این 2 میز وجود داشت را باهم بررسی کردیم. در کارخانه تولیدی مبل باروس به دلیل اینکه به تقاضای مشتریان احترام ویژه گذاشته می‌شود، این امکان وجود دارد که میز ناهار خوری را در هر سایزی که علاقه مند باشید، سفارشی سازی نمایید. از دیگر محصولاتی که در شرکت مبل باروس تولید می‌شود می‌توانیم به تولید میز تلویزیون، انواع سرویس خواب چوبی، میز ناهار خوری و مبلمان اشاره داشته باشیم که شما می‌توانید محصولاتش رو هم به صورت حضوری در شعبه نیاوران و یا مراجعه به کارخانه تولیدی مبل باروس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه