English

۵ روش برای استعلام کارت هوشمند رانندگان را بشناسید

کارت هوشمند رانندگان مجوز سازمان حمل و نقل جاده ای است که برای کسانی که در این حوزه فعال هستند صادر می شود. برای استعلام کارت هوشمند رانندگان می توانید از طریق سایت راهداری، اپلیکیشن ها و پیامک اقدام کنید.

5 روش برای استعلام کارت هوشمند رانندگان را بشناسید

به گزارش خبرگزاری موج، به دلیل پیشرفت تکنولوژی، روش‌ های استعلام کارت هوشمند رانندگان تغییر کرده است. افرادی که قصد استعلام  کارت‌های هوشمند خود را دارند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها، استعلام بگیرند. در سال‌های گذشته به افرادی که در زمینه حمل‌ونقل کار می‌کردند، دفترچه‌هایی که تمام اطلاعات آن‌ها در آن نوشته شده بود، داده می‌شد؛ اما امروزه کارت‌های هوشمند جایگزین این دفترچه‌ها شده‌اند.

این کارت‌های هوشمند دارای مزایای بسیار زیادی هستند؛ به عنوان مثال، تمام اطلاعات شخصی رانندگان در آن نوشته شده است یا از طریق این کارت‌ها، می‌توانند رانندگان فعال را از رانندگان غیرفعال تشخیص دهند. از دیگر مزایای این کارت‌ها، می‌توان به‌سادگی صدور بارنامه، جلوگیری از صدور کارت‌های فیک و تقلبی، سیستم نوبت‌دهی پایانه‌ها و ثبت تخلفات رانندگان اشاره کرد. همچنین رانندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های استعلام کارت را از طریق سایت‌های اینترنتی دانلود کنند و نیاز به مراجعه حضوری برای استعلام گرفتن نداشته باشند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که رانندگانی که به جای این دفترچه‌ها از کارت‌های هوشمند استفاده می‌کنند، می‌توانند علاوه بر مطالبی که در قسمت قبل گفته شد، امکان ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری الکترونیک اطلاعات را داشته باشند. ما قصد داریم در این مقاله، روش‌ های استعلام کارت هوشمند رانندگان را به شما معرفی کنیم تا هر زمان که اقدام به انجام این کار کردید، به مشکلی بر نخورید و با آن‌ آشنایی کامل داشته باشید.

 

راهداری

 

کارت هوشمند رانندگان چیست؟

افرادی که قصد استعلام از کارت هوشمند خود را دارند، بهتر است اول بدانند که کارت هوشمند رانندگان چیست و چه کاربردی دارد؟ این نوع کارت‌ها در واقع مجوز‌هایی هستند که سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای سازمان راهداری آن‌ها را صادر می‌کنند. رانندگانی که در شغل خود فعال هستند، این کارت را دریافت می‌کنند. گفتیم که در سال‌های گذشته مانند سال 1389، دفترچه‌هایی به رانندگان داده می‌شد، اما از همان سال کارت‌های هوشمند جایگزین دفترچه‌ها شدند.

کارت‌های هوشمند دارای مزایایی هستند که در قسمت‌های قبل گفته شد. از این مزایا، می‌توان به تشخیص دادن رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، عدم صدور کارت‌های فیک و تقلبی، مشخص‌شدن تخلف رانندگان در کم‌ترین زمان ممکن و صدور بارنامه الکترونیکی و نوبت‌دهی در پایانه‌ها اشاره کرد. در قسمت زیر، روش‌های استعلام این کارت‌ها ذکر شده است.

روش‌های استعلام کارت هوشمند رانندگان در سامانه و سایت‌ها

رانندگانی که قصد استعلام گرفتن از کارت هوشمند خود را دارند، باید بدانند که دیگر نیازی به مراجعه کردن به مکان خاصی را ندارند؛ بنابراین، می‌توانند از طریق گوشی یا لپ‌تاپ چنین کار‌هایی را انجام دهند. ما قصد داریم در این بخش تعدادی از روش‌های استعلام گرفتن را به شما معرفی کنیم و آموزش دهیم تا هر زمان که قصد استعلام گرفتن را داشتید، بدون هیچ دردسر و مشکلی کار خود را انجام دهید. در قسمت زیر به تعدادی از روش‌ها اشاره شده است.

1. مراجعه به سیستم جامع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

افرادی که قصد انجام روش‌های استعلام کارت هوشمند رانندگان را دارند، بهتر است بدانند که برای این کار چندین روش وجود دارد، اما تنها روشی که نسبت به بقیه روش‌ها بیشتر استفاده می‌شود، مراجعه به سیستم جامع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. شما می‌توانید برای انجام این کار به سایت  smartcard.rmto.ir مراجعه کنید و در مرحله بعد، گزینه استعلام کارت هوشمند رانندگان را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

در قدم بعدی، باید تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و بعد گزینه جست‌وجو را کلیک کنید تا استعلام برای شما انجام شود. بعد از این که تمام این کارها را انجام دادید، استعلام از کارت هوشمند برای شما انجام می‌شود. در ادامه، به روش‌های دیگر انجام این کار، پرداخته‌ایم.

 

استعاام

 

2. روش استعلام کارت هوشمند رانندگان باربری

کسانی که در زمینه حمل‌ونقل کار می‌کنند، باید بدانند که این کارت برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید آن را دریافت کنند؛ زیرا زمانی که شما این کارت را نداشته باشید یا به هر دلیلی غیرفعال باشد، بارنامه برای شما صادر نمی‌شود. برای استعلام با کد ملی باید وارد همان سایتی که در قسمت قبل گفته شد، شوید و گزینه استعلام کارت هوشمند ناوگان باری را انتخاب کنید. مانند قبل، تمام اطلاعات خواسته شده را پر کرده و کد امنیتی را وارد کنید و در آخر گزینه جست‌وجو را بزنید تا استعلام برای شما انجام شود.

 

استعلام راهداری

3. نحوه استعلام کارت هوشمند رانندگان مسافربری

یکی دیگر از روش‌های استعلام کارت هوشمند رانندگان به این گونه است که رانندگانی که کار مسافربری را انجام می‌دهند، باید بدانند که برای نوبت‌دهی در پایانه نیاز به کارت هوشمند دارند. برای انجام استعلام شما مانند موارد قبل وارد سایت گفته شده می‌شوید و در این قسمت، بر روی گزینه استعلام کارت هوشمند ناوگان مسافربری کلیک می‌کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات لازم، کد امنیتی را به درستی تایپ کنید و بر روی گزینه جست‌وجو کلیک ‌کنید و در آخر هم استعلام شما انجام می‌شود.

 

4. دریافت استعلام کارت هوشمند با اپلیکیشن

روش دیگری که شما می‌توانید برای استعلام گرفتن از آن استفاده کنید، دانلود اپلیکیشن استعلام کارت هوشمند رانندگان است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت‌های مختلف دانلود کنید و بعد از وارد کردن کد ملی و اطلاعات خواسته شده را ارائه دهید. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی را انجام دهید

5. استعلام کارت هوشمند با پیامک

ممکن است گاهی دسترسی به کد ملی خود نداشته باشید و یا آن را حفظ نباشید؛ در چنین مواقعی شما می‌توانید از سامانه پیامکی برای استعلام کارت هوشمند اقدام اولیه را کنید. برای انجام این کار، شما باید شماره کارت هوشمند خود را به شماره 3000141 ارسال کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، استعلام گرفته شده برای شما ارسال می‌شود.

سخن نهایی

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، کارت هوشمند نوعی مجوز است که رانندگان باید حتما آن‌ها را داشته باشند. در این مقاله از ترابرنت ، سعی کردیم روش‌های استعلام کارت هوشمند رانندگان را به شما معرفی کنیم تا هر زمان که قصد گرفتن آن  را داشتید، بدون هیچ دردسری و به آسان‌ترین روش ممکن، آن‌ را دریافت کنید. رانندگانی که در زمینه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند، باید برای دریافت این کارت‌های هوشمند هر چه سریع‌تر اقدام کنند و اگر از تاریخ معتبر بودن کارت هوشمند گذشته است، آن‌ها را تمدید کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه