English

بهترین لوکیشن های اصفهان برای عکاسی

بسیاری از این لوکیشن‌های اصفهان ناشناس‌تر، جاهای خاص‌تری برای عکاسی هستند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله، چند نمونه از بهترین لوکیشن‌های کمتر شناخته شده اصفهان را معرفی کنیم. در طول سفر خود، فراموش نکنید که حتما از این لوکیشن‌ها بازدید کنید و عکس‌های زیبایی از آنها بگیرید.

بهترین لوکیشن های اصفهان برای عکاسی

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از عمده دلایل مسافرت به شهرهای تاریخی و دیدنی ایران، عکاسی از بناها، معماری و لوکیشن‌های خاص آن است. البته، همه افراد، در طول مسافرت خود نیز با تلفن همراه خود مشغول عکاسی و ثبت لحظاتشان می‌شوند. اصفهان یکی از شهرهای مهم و تاریخی ایران است که تقریبا در هر محله، چندین لوکیشن دیدنی و زیبا دارد. بسیاری از این لوکیشن‌ها، شهرت زیادی دارند و همه افراد آنها را می‌شناسند؛ ولی برخی دیگر، نسبتا ناشناس هستند.

بسیاری از این لوکیشن‌های ناشناس‌تر، جاهای خاص‌تری برای عکاسی هستند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله، چند نمونه از بهترین لوکیشن‌های کمتر شناخته شده اصفهان را معرفی کنیم. در طول سفر خود، فراموش نکنید که حتما از این لوکیشن‌ها بازدید کنید و عکس‌های زیبایی از آنها بگیرید.

خانه مشیرالملک

یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در هر شهری، مکان‌های تاریخی با معماری‌های خاص آن شهر است. در شهر اصفهان، این لوکیشن، خانه مشیرالملک است. این خانه از معماری سنتی ایرانی برخوردار شده که یکی از خانه‌های تاریخی اصفهان محسوب می‌شود. قدمت خانه مشیرالملک به دوره قاجار بازمی‌گردد؛ ولی در مقایسه با خانه‌ها و معماری‌های این دوره کمی متفاوت‌تر است.

 

خانه مشیرالملک

 

تفاوت‌های خانه مشیرالملک با دیگر خانه‌های قاجاری، در نوع معماری آن است. خانه مشیرالملک، معماری سلطنتی دارد که به کمک آن، بزرگ‌ترین پنجره ارسی دقیقا در شاه‌نشین خانه قرار گرفته است. شیشه‌های رنگی به کار رفته در ارسی شاه‌نشین، نمای بسیار زیبایی را برای عکاسی ایجاد می‌کند.

در حیاط خانه مشیرالملک، باغ بزرگ، حوض فیروزه و فضای سرسبز وجود دارد. نقاشی‌های دیواری در این فضا، زیبایی آن را چند برابر کرده است. همه این موارد و ویژگی‌ها، با کمک یکدیگر، خانه مشیرالملک را به یکی از بهترین و مهم‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در اصفهان تبدیل کرده‌اند. ند

بام اصفهان

در هر شهر کوچک و بزرگی، حداقل یک بام وجود دارد که می‌تواند، کل شهر را به زیبایی به نمایش بگذارد. بام اصفهان نیز یکی از معروف‌ترین لوکیشن‌های دیدنی این شهر در شب است. به هر حال، بام‌ها در شب زیباتر می‌شوند و جلوه و عظمت بیشتری پیدا می‌کنند. اگر قصد عکاسی در شب را دارید، بام اصفهان انتخاب بسیار خوبی برای شما است.

بام اصفهان بر روی کوه صفه قرار دارد و برای دسترسی به آن، باید خودتان را به کوه صفه برسانید. از ویژگی‌های مهم این لوکیشن، عدم نیاز به مجوز برای عکاسی و هزینه ورود به بام اشاره کنیم. به راحتی، بدون پرداخت هزینه یا برخورد با اخطارهای عکاسی ممنوع، می‌توانید از فضا و منظره خاص این لوکیشن عکاسی کنید.

خانه مشروطیت

شاید از خود بپرسید که چرا لوکیشن‌های معروفی مانند سی و سه پل، میدان نقش جهان یا حتی عالی قاپو در این مقاله معرفی نشده است. این لوکیشن‌ها، از معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر اصفهان هستند که قطعا هر مسافری، بلافاصله پس از حضور در اصفهان، به بازدید از آن مشغول می‌شود. پس، ما سعی کردیم که چند لوکیشن پنهان و کمتر دیده شده را برای عکاسی به شما معرفی کنیم.

اکثر مسافران پس از اقامت در اصفهان، سریعا به میدان نقش جهان، عالی قاپو و مسجدهای اطراف آن سر می‌زنند. با این حال، کمتر کسی به گوشه و کنارهای میدان سری می‌زند تا خانه مشروطیت را بیابد. خانه مشروطیت، دقیقا در ضلع شرقی نقش جهان، در خیابان نشاط قرار دارد. در معماری این خانه، از دو شاه‌نشین، ۱۲ اتاق و دو حیاط بزرگ وجود دارد. اگر قصد اقامت در هتل کوثر اصفهان را دارید، باید بدانید که این هتل تقریبا ۱۰ دقیقه با میدان نقش جهان فاصله دارد. به راحتی در عرض چند دقیقه می‌توانید خود را به بهترین لوکیشن‌های عکاسی شهر اصفهان برسانید.

 

خانه مشروطیت

 

 

مهم‌ترین لوکیشن برای عکاسی در خانه مشروطیت، اتاق هفت دری است. در اتاق هفت دری از آینه کاری، ارسی و شیشه‌های رنگی استفاده شده که در روز، بسیار زیبا می‌شود. زمانی که نور خورشید به این آینه کاری‌ها و شیشه‌های رنگی می‌تابد، بازتاب بسیار زیبایی ایجاد می‌کند که در عکس جذاب می‌شود. در این لوکیشن می‌توانید عکس‌هایی با نورپردازی و رنگ‌بندی خاص بگیرید.

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت که از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی شهر اصفهان است، به دستور شاه اسماعیل ساخته شد. این عمارت، به دلیل وسعت بالایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین لوکیشن‌های دیدنی شهر اصفهان محسوب می‌شود. عمارت هشت بهشت، از چهار نما برخوردار است که هر نما ظاهری متفاوت با نمای دیگری دارد. حوض مروارید و یک عمارت دو طبقه هشت ضلعی، بخش‌های دیگری از این عمارت هستند. در تمام جزئیات عمارت هشت بهشت از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده است که زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

هر ساله گردشگران زیبایی برای بازدید از عمارت هشت بهشت به شهر اصفهان می‌آیند. محیط دلچسب و باصفای این عمارت، برای عکاسی مناسب است. شما می‌توانید با مهارت عکاسی خود، زیبایی این عمارت را به خوبی به نمایش دربیاورید. در نزدیکی عمارت هشت بهشت، هتل کوثر اصفهان قرار دارد که اقامت در آن، بازدید از عمارت هشت بهشت را برای شما ساده می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه