English

درمان بوی بد دهان و دندان بعد از کامپوزیت

در این مقاله به بررسی علت بوی بد دهان بعد کامپوزیت به همراه درمان آن می پردازیم.

درمان بوی بد دهان و دندان بعد از کامپوزیت

به گزارش خبرگزاری موج، نمی توان انکار کرد که ونیر های کامپوزیتی ممکن است لبخندی دوست داشتنی و جذاب را به شما ارائه دهند، اما به دست آوردن این ظاهر دوست داشتنی بدون شک هزینه ای در بر خواهد داشت. با این حال، گاهی اوقات داشتن بوی بد دهان پس از انجام کامپوزیت دندان ممکن است آزار دهنده باشد. بیماری‌های داخلی یا لثه‌ای که باید برطرف شوند، معمولاً منشأ این بوی نامطبوع هستند. در این مقاله به بررسی علت بوی بد دهان بعد کامپوزیت به همراه درمان آن می پردازیم. 

با این حال، اگر نصب نادرست کامپوزیت ها منجر به گیر افتادن ذرات غذا و تشکیل میکروب در اطراف خط لثه شود، روکش های دندان باید تعویض شوند. بوی بد دهان برای بسیاری از افرادی که ونیر کامپوزیت دندان دارند، موضوع مهمی است. افرادی که دندان‌های کامپوزیت دارند این مشکل را بیشتر تجربه می‌کنند. بسیاری از متخصصان پزشکی در رابطه با این مشکل توصیه ها و راهکارهایی ارائه کرده اند و مدعی شده اند که با آگاهی از این مواد می توان از ایجاد بوی بد دهان پس از کامپوزیت دندان جلوگیری کرد. بوی بد دهان به تنهایی توسط کامپوزیت ایجاد نمی شود.

بیشتر بخوانید » قیمت کامپوزیت دندان

عوامل موثر در ایجاد بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

بوی دهان

 

ناهمانگی ونیرکامپوزیت با لبه دندان

در موارد نادر، رعایت نکردن معیارهای سختگیرانه در طول نصب کامپوزیت دندان ممکن است منجر به بوی بد دهان پس از کامپوزیت شود. اگر لبه ونیرکامپوزیت با لبه دندان مطابقت نداشته باشد، بین این دو فاصله ایجاد می شود. پوسیدگی دندان و بوی بد دهان با ورود ذرات غذا یا پلاک های میکروبی به ناحیه تولید شده ایجاد می شود.

نوع مواد کامپوزیتی مورد استفاده

کیفیت مواد کامپوزیت علاوه بر زیبایی ظاهری دندان ها، بر احتمال ایجاد بوی بد پس از کامپوزیت تأثیر می گذارد. ذرات شیشه به مواد رزین اضافه می شوند تا لایه های  کامپوزیت ایجاد شود. این امر منجر به تقسیم ذرات شیشه به چهار دسته نانوفیل، میکروفیل، میدی‌فیل و ماکروفیل می‌شود.

بیماری لثه

پلاک و باکتری در اطراف کامپوزیت ونیر در نتیجه بیماری های لثه از جمله بیماری پریودنتال ایجاد می شود. این باکتری ها باعث التهاب لثه می شوند. با بدتر شدن التهاب لثه، کامپوزیت ونیر و استخوان فک آسیب می بیند که به بوی بد دهان کمک می کند.

روکش کامپوزیت شل شود

نگهداری ونیر کامپوزیت دندان بسیار مهم است. گاز گرفتن و جویدن اجسام سخت و غذا در طول زمان می‌تواند باعث شل شدن روکش کامپوزیت دندان به دلیل فشار بیش از حد وارد شده به دندان کامپوزیت در نتیجه ضربه خارجی شود. علاوه بر این، سهل انگاری دندانپزشک و چسب ناکافی استفاده شده در هنگام نصب ممکن است منجر به شل شدن کامپوزیت شود. قبل از اینکه باکتری وارد شکاف بین دندان و روکش شود، اگر متوجه شدید که کامپوزیت ونیر دندان شما شل شده است، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. شل شدن کامپوزیت خطر تجمع باکتری، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان را افزایش می دهد.

بهداشت نامناسب دهان

به منظور حفظ بهداشت دهان و دندان پس از انجام کامپوزیت ، فرد باید به طور منظم از مسواک، نخ دندان و دهانشویه استفاده کند. عدم مسواک زدن باعث ایجاد پلاک و جرم روی دندان می شود که منجر به پوسیدگی دندان و بوی بد دهان و دندان می شود. همه افرادی که می خواهند بوی بد دهان را برای همیشه از بین ببرند باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند.

راهکار های درمان بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

 

انجام معاینات دندانپزشکی

برای رسیدگی و معاینه مکرر، یک قرار ملاقات با دندانپزشک تعیین کنید. این کار به طور موثر شروع مسائل مربوط به بوی بد دهان و دندان و همچنین بروز آنها را به تاخیر می اندازد.

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان یکی از مهم ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن بوی بد دهان است. در این تکنیک دندانپزشک با استفاده از ابزار و تجهیزات تخصصی پلاک دندان را از بین می برد. همانطور که قبلاً بحث کردیم، جرم و پلاک دندانی نقش مهمی در بوی بد دهان دارند، بنابراین خلاص شدن از شر آنها می تواند کمک کننده باشد. شاید برخی از مردم نگران این هستند که کامپوزیت های آنها ممکن است آسیب ببیند. شما نباید نگران باشید زیرا دستگاه های جرم گیری به ونیرهای کامپوزیت آسیب نمی رسانند، بنابراین دیگر نگران آن نباشید

مصرف برخی دارو های خاص

خشکی دهان به طور معمول یکی از دلایل بوی بد دهان است. بوی بد دهان نیز می تواند با داروهایی که تولید بزاق در دهان را کاهش می دهند، ایجاد شود. استفاده از دهانشویه یا مرطوب کننده های دهان ممکن است این اثر را در صورت مصرف داروهایی که آن را دارند کاهش دهد.

 

قرص

 

به طور مکرر آب مصرف کنید.

اگر خشکی دهان دارید، نوشیدن آب کافی در طول روز علائم شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، جویدن غذاهایی مانند سیب یا هویج به تحریک و افزایش بزاق در دهان کمک می کند. همچنین استفاده از آدامس و جویدن آن و تولید بزاق دهان می تواند به برطرف کردن خشکی دهان کمک می کند.

انجام معاینات مکرر دندانپزشکی

تعیین قرار های مکرر برای معاینات و چکاب های دوره ای یکی از الزامات مراقبت های بعد از انجام ونیر کامپوزیت است. در این قرار ملاقات می توانید دلایل و علت اصلی بوی بد دهان را از دندانپزشک خود مطرح و مشکل را با آن رفع کنید. 

عدم استفاده از دخانیات

ترک استعمال سیگار و دخانیات به همراه هر نوع دیگری می تواند به پیشگیری از این عارضه کمک کرده و در نهایت به رفع بوی بد دهان کمک کند.

کلام آخر

اگر به دنبال استفاده از کامپوزیت یا هر شکل دیگری از لمینت برای دندان های خود هستید یا اگر قبلاً با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم این کار را انجام داده اید حفظ رطوبت دهان برای سلامت دهان، دندان ها و بوی بد دهان بسیار مهم است. برای حفظ سلامت دهان و دندان ها در وقت از شبانه روز آب فراوان بنوشید و دهان خود را مرطوب نگه دارید.

برای از بین بردن میکروب ها، جلوگیری از بوی بد دهان و اختلالات احتمالی لثه و دندان از دهانشویه ای که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید. قبل از توجه به مارک کامپوزیت زمانی که می خواهید آن را روی دندان خود قرار دهید، به تجربه و مهارت دندانپزشک توجه کنید. پوسیدگی دندان و عفونت لثه به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان علت اصلی بوی بد دهان پس از ونیرهای کامپوزیت دندان است.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بوی بد دهان، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. هرگونه علائم غیرعادی مانند سفیدی لثه و درد اطراف کامپوزیت دندان را جدی بگیرید و به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه