English

مقایسه هزینه‌های زندگی در استانبول و آنکارا

شرایط زندگی در ترکیه تعیین می‌کند که آیا باید به طور دائم یا موقت به آنجا نقل‌مکان کنیم و وقتی صحبت از هزینه‌های روزانه به میان می‌آید، ترکیه می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی ارزان باشد. در اینجا، مانند هر کشور دیگری، گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی، مراکز شلوغ تجاری، گردشگری و اقتصادی وجود دارند.

مقایسه هزینه‌های زندگی در استانبول و آنکارا

ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج ، بدون شک به هر کجای دنیا که آرزوی رفتن را داریم، هزینه زندگی عامل محرکی است که انتخاب‌هایمان را تعیین کنیم. به همین دلیل است که شرایط زندگی در ترکیه تعیین می‌کند که آیا باید به طور دائم یا موقت به آنجا نقل‌مکان کنیم و وقتی صحبت از هزینه‌های روزانه به میان می‌آید، ترکیه می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی ارزان باشد. در اینجا، مانند هر کشور دیگری، گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی، مراکز شلوغ تجاری، گردشگری و اقتصادی وجود دارند.

هزینه زندگی در آنکارا و استانبول چقدر است؟

مانند بسیاری از مقاصد دنیا، هزینه زندگی در ترکیه به طور مستقیم تحت‌تأثیر موقعیت و انتخاب زندگی افراد است. بدیهی است که زندگی در روستاها ارزان‌تر از مراکز شهری هستند و ایده زندگی در شهری بزرگ مانند آنکارا  هنوز برای بسیاری از تازه‌واردان یک رویا است.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می‌توان گفت استانبول جزو شهرهای گران‌قیمت نیست و بسیاری از افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، استانبول را برای سکونت انتخاب می‌کنند. بااین‌وجود، استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه هزینه زندگی بالایی دارد و یکی از گران‌ترین شهرهای این کشور است. استانبول به دلیل توسعه فرهنگی، تاریخی و اقتصادی شهر بسیار محبوبی است. این شهر به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر اروپا باید چیزی را برای سلیقه هر فرد ارائه دهد.

یک فرد متوسط ​​پول خود را در آنکارا چگونه خرج می کند؟

درحالی‌که همه خدمات برقی واقعاً مقرون‌به‌صرفه و قیمت‌ها مناسب هستند، آماده باشید که در روزهای زمستان هزینه بیشتری برای آنها بپردازید، زیرا هزینه گرمایش به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. تازه‌واردها باید از خرید کالاهای وارداتی که در ترکیه به آن عادت دارند اجتناب کنند، زیرا ممکن است برای زمستان در تأمین بودجه کافی برای هزینه‌های گرمایش به مشکل بربخورند. ساکنان آنکارا علاقه زیادی به ورزش و فعالیت‌های بدنی دارند، بنابراین پول زیادی به باشگاه‌های بدنسازی و به‌طورکلی سرگرمی اختصاص می‌یابد. بیشتر حقوق شما در آنکارا صرف هزینه‌های حمل‌ونقل خواهد شد. هزینه‌های حمل‌ونقل در این شهر ممکن است از هزینه اجاره ملک هم بیشتر باشد.

ترکیه

افراد متوسط ​​پول خود را در استانبول چگونه خرج می‌کنند؟

ساکنان استانبول به دلیل اینکه اکثریت آنها مالک املاک خود هستند، هزینه زیادی برای اجاره پرداخت نمی‌کنند. غذا نیز در استانبول مهم است و هزینه زیادی دارد. اما محصولات تازه را می‌توان در بازارهای محلی پیدا کرد و در مقایسه با فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. سومین دسته گران‌قیمت حمل‌ونقل است و تقریباً 19 درصد از حقوق ماهانه صرف آن می‌شود.

 

آنکارا: متوسط ​​حقوق، حداقل دستمزد و وام مسکن

آنکارا نمی‌تواند به حقوق بالا ببالد، اما متوسط ​​حقوق در این شهر برای یک زندگی مناسب در آنجا کافی است. آنهایی که حداقل حقوق را دارند، شرایط زندگی عالی نخواهند داشت و در بسیاری از موارد برای زنده ماندن با مشکل مواجه خواهند شد، به‌خصوص اگر نیاز به پرداخت اجاره داشته باشند. تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه خرید ملک در ترکیه و به‌خصوص در آنکارا پیشنهاد نمی‌شود، زیرا نرخ بهره وام مسکن بسیار بالا است.

 

استانبول: متوسط ​​حقوق، حداقل دستمزد و وام مسکن

مکان‌های بسیار زیادی برای دیدن در این شهر زیبا وجود دارد و پس از رسیدن به آنجا نباید گشت‌وگذار در آن را از دست بدهید. اگر به فکر خرید ملک در استانبول هستید، نرخ بهره بالای وام مسکن را نیز در نظر داشته باشید. تفاوت حداقل و متوسط ​​حقوق زیاد نیست، پس اگر فرصتی بود باید در مورد درآمد مذاکره کنید و زیر حد متوسط ​​را قبول نکنید. این تنها راه برای ایجاد یک زندگی مناسب در استانبول است.

خرید ملک در آنکارا

زمانی که آگهی‌های فروش آپارتمان در آنکارا را بررسی می‌کنیم، با فرصت‌های مختلفی باارزش سرمایه‌گذاری بالا مواجه می‌شویم. سرمایه‌گذاران خارجی شهرهای بزرگی مانند آنکارا در ترکیه را ترجیح می‌دهند. سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی املاک و مستغلات علاقه زیادی به خانه‌های فروشی در آنکارا دارند.

خرید ملک در آنکارا انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. شما می‌توانید با پولی که با پرداخت اجاره‌بهای چندین سال خرج خواهید کرد، صاحب‌خانه در آنکارا شوید. اگر به بلندمدت فکر می‌کنید، آسایش مالی خرید آپارتمان در آنکارا بسیار سودمندتر و بیشتر از خانه اجاره‌ای است.

خرید ملک در استانبول

استانبول که به‌عنوان پلی بین آسیا و اروپا عمل می‌کند. این شهر دو قاره را به هم متصل می‌کند. گزینه‌های ملک برای فروش در استانبول در دو قاره مختلف، سمت اروپایی و سمت آناتولی وجود دارند. در میان گزینه‌های آپارتمانی برای فروش در این شهر، آپارتمان‌هایی با ویژگی‌های متفاوت از آپارتمان تا مجتمع، از خانه‌های مستقل گرفته تا ویلا وجود دارد. در این کلان‌شهر که در آن کارمندان، دانشجویان، افرادی که تنها زندگی می‌کنند، می‌توان آپارتمان‌هایی را برای فروش پیدا کرد که معیارهای همه را برآورده کند.

 

ترکیه

به لطف تعداد زیادی آپارتمان که برای فروش در استانبول وجود دارد، افراد با سطوح اقتصادی مختلفی می‌توانند خانه رویایی خود را پیدا کنند. عوامل زیادی بر قیمت آپارتمان برای فروش در استانبول تأثیر دارد. اولین مورد از این عوامل مکان است. آپارتمان‌های فروشی در مناطق مرکزی شهر و آپارتمان‌های فروشی در مناطق دور از مرکز باقیمت‌های مختلف برای فروش عرضه می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی محله‌های مختلف استانبول و قیمت خرید ملک در ترکیه می توانید به سایت ام تی سی هوم مراجعه کنید.

 

سخن آخر

به طور خلاصه، ترکیه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیاری برای افرادی است که می‌خواهند در این کشور زندگی کنند. تاریخ، غذا، مهمان‌نوازی، سواحل، دانشگاه‌ها، فرهنگ، آب‌وهوا ... . زندگی در آنکارا ارزان‌تر است. وقتی به تصویر کلی بدون اضافه‌کردن اجاره نگاه می‌کنیم، آنکارا 11.03٪ ارزان‌تر از استانبول است. اگر اجاره را در نظر بگیریم، هزینه‌ها حتی کمتر می‌شود؛ زیرا قیمت اجاره در آنکارا به طور متوسط ​​53.88٪ مقرون‌به‌صرفه‌تر از استانبول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه