English

آیا پروتئین وی حجم می دهد؟

پروتئین وی یکی از محبوب ترین و رایج ترین مکمل هایی است که اغلب ورزشکاران از آن استفاده می کنند. این مکمل تاثیر فوق العاده ای بر روی حجیم شدن عضلات خواهد گذاشت و سبب جبران انرژی از دست رفته ورزشکاران حین تمرین می شود.

آیا پروتئین وی حجم می دهد؟

به گزارش خبرگزاری موج، پروتئین وی یکی از محبوب ترین و رایج ترین مکمل هایی است که اغلب ورزشکاران از آن استفاده می کنند. این مکمل تاثیر فوق العاده ای بر روی حجیم شدن عضلات خواهد گذاشت و سبب جبران انرژی از دست رفته ورزشکاران حین تمرین می شود. برای استفاده و مصرف این مکمل دستورالعمل هایی وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

ترکیبات موجود در پروتئین وی

 در ترکیب پروتئین وی تمامی آمینو اسیدهای مهم و ضروری، مواد معدنی، ریزمغذی ها و ویتامین ها وجود دارند. علاوه بر آن شیر نیز به عنوان یکی از عناصر اصلی در ترکیب این مکمل به وفور یافت می شود. بتالاکتوگلوبولین، آلفا لاکتالبومین، آلبومین سرم گاو و ایمونوگلوبولین از دیگر موادی هستند که ترکیب این مکمل وجود دارند.

مزایا و فواید استفاده از پروتئین وی برای بدنسازان

همانطور که بیان شده مصرف پروتئین وی برای بدنسازان و رزشکاران مزایای ویژه ای دارد. در ادامه به 7 مزیت مصرف پروتئین وی برای ورزشکاران بیان شده است.

۱: کمک به کاهش وزن ورزشکاران

کاهش وزن یکی از مهم ترین اهداف ورزشکاران بخصوص بدنسازان است. بنابراین بدنسازان با مصرف پروتئین وی متابولیسم و چربی سوزی بدن خود را بالا می برند و در نتیجه به راحتی به وزن ایده آل خود می رسند.

۲: پایین آوردن سطح کلسترول خون

با مصرف درست و اصولی پروتئین وی طی چند ماه می توان به راحتی سطح کلسترول خون را کنترل کرد.

۳: دارای هضم راحت مواد و جذب سریع

در ترکیب پروتئین وی اسید های آمینه ای وجود دارند که وجودشان برای بدن بسیار مهم و حائز اهمیت است. بنابراین این مکمل بر خلاف بسیاری از مکمل های دیگر سریعا هضم و جذب بدن می شود.

۴: جلوگیری از بروز فشار خون و بیماری های قلبی

مصرف پروتئین وی این مکمل شگفت انگیز باعث می شود تا فشار خون افراد در حد نرمال کنترل شود. بنابراین سبب جلوگیری از بروز سکته قلبی در افراد نیز می شود.

۵: جلوگیری از بروز سرطان در افراد

پروتئین وی دارای خاصیت آنتی بادی است. این ویژگی بهترین مانع جهت ابتلا به انواع سرطان به شمار می آید. از این رو مصرف این مکمل باعث ایجاد آنتی بادی در بدن و در نتیجه جلوگیری از بروز سرطان می شود.

۶: حجیم کردن عضلات و افزایش نیرو

اغلب بدنسازان مکمل غذایی پروتئین وی را جهت حجم دادن به عضلاتشان مصرف می کنند. زیرا این مکمل از جذب بالایی برخوردار بوده و در نتیجه حجیم شدن عضلات را به دنبال دارد.

۷: بازسازی بافت استخوان

در ترکیب این مکمل شیر وجود دارد که نقش موثری در رساندن کلسیم لازم به بدن افراد را ایفا می کند. از این رو با مصرف این مکمل میزان بالایی از کلسیم جذب بدن  می شود که نتیجه اش می شود ترمیم بافت استخوانی بدن.

مزایا مصرف پروتئین وی

آیا مصرف پروتئین وی حجم میدهد؟

با توجه به ترکیبات موجود در مکمل های پروتئین وی که از اسید آمینه های ضروری تشکیل شده است و از شیر به وجود آمده است از اینرو پروتئین های موجود در این مکمل هورمون های آنابولیکی مانند انسولین را تحریک می کنند. این تحریک این هورمون ها باعث افزایش رشد عضلات و در نتیجه حجیم شدن عضلات می شود. از طرفی هم از مصرف پروتین وی از عضله سوزی و تحلیل رفتن عضلات جلوگیری می کند. پس برای جواب سوال اینکه "آیا پروتئین وی حجم میدهد؟" باید یک بله بزرگ گفت.

بهترین زمان برای مصرف مکمل وی

علاوه بر اهمیت بالای نوع و میزان مصرف پروتئین وی زمان مصرف آن نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا عدم مصرف آن در زمان های غیر معمول نه تنها هیچ گونه فایده ای عاید بدن افراد نخواهد کرد بلکه موجب بروز مشکلاتی در بدن آنان نیز می شود. بنابراین به توصیه پزشکان متخصص تغذیه بهترین زمان برای مصرف این مکمل غذایی بعد از انجام تمرینات ورزشی و پیش از خواب است.

موارد استفاده از پروتئین وی برای خانم ها

اغلب آقایانی که در زمینه پرورش اندام و بدنسازی فعالیت می کنند از پروتئین وی استفاده می کنند. حتی گاهی دیده شده مردان بسیاری که به صورت غیر حرفه ای به دنبال تناسب اندام هستند از این مکمل استفاده کرده اند. در باره استفاده خانم ها از این مکمل باید دانست که نیاز تغذیه ای و سیستم بدنی خانم ها با آقایان بسیار متفاوت است.

بنابراین لازم است خانم ها در خصوص مصرف پروتئین وی حساسیت بیشتری به خرج دهند و سر خود از آن استفاده ننمایند. با این حال جدای از خانم های بدنساز، بانوانی که به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند نیز از این مکمل استفاده می کنند. مصرف اصولی و کنترل شده این مکمل برای خانم ها هیچ گونه عوارضی به دنبال ندارد. در غیر این صورت مصرف بدونه توصیه مشاور و پزشک تغذیه می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای آنان به بار بیاورد.

پروتئین وی برای خانمها

عوارض مصرف پروتئین وی کدامند؟

خبر خوب برای مصرف کنندگان پروتئین وی آن است که با مصرف آن هیچ گونه عارضه ای برای شما در پی نخواهد داشت. تنها نکته ای که درباره مصرف این مکمل وجود دارد تعادل در مصرف و استفاده صحیح آن است.

همچنین بهتر است بدنسازان پیش از مصرف با یک مشاور تغذیه مشورت کنند تا وزن و نوع تمرین آنها مورد بررسی قرار بگیرد. با این کار دکتر تغذیه یا مشاور صحیح ترین روش استفاده را مشخص می کند. لازم به ذکر است که مصرف خودسرانه و بیش از اندازه این مکمل سبب ایجاد مشکلاتی در کبد و کلیه می شود.

سخن پایانی

در مقاله پیش رو به بررسی کامل پروتئین وی و خواص و عوارض آن برای ورزشکاران پرداختیم. در صورتی که قصد استفاده از این مکمل را دارید جهت خرید پروتیئن وی حتما به داروخانه ها مراجعه کنید تا مکمل اصلی خریداری نمایید. البته شما می توانید با مراجعه به اینترنت و داروخانه های آنلاین به راحتی اقدام به خرید کنید.

یکی از این داروخانه های اینترنتی داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی سایت darooboom.com است که به راحتی با چند کلیک بهترین مکمل پروتیئن وی مناسب خود را خریداری نمایید و آن را در سریعترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید. از ویژگی های بارز این داروخانه ارسال رایگان و پرداخت در محل برای سراسر ایران است. همچنین شما با هر بار خرید از این داروخانه امتیاز وفاداری دریافت می کنید و می توانید از آن به عنوان کد تخفیف در خریدهای بعدی استفاده نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه