English

تهیه ۶ پرونده آثار ناملموس فرهنگی ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از تهیه و ارسال ۶ پرونده آثار میراث ناملموس فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

تهیه ۶ پرونده آثار ناملموس فرهنگی ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده ۶ اثر ناملموس فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی و ارسال به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آماده شده است.

وی افزود: این آثار شامل بازی بومی محلی قاوان، بازی بومی محلی تیلان، مهارت تهیه و پخت آش قله ماسووا، مهارت پخت و تهیه جوجوش، شیوه سنتی تهیه و فرآوری کره خشک، فرهنگ بومی زندگی چادرنشینی در ایام تعطیلات نوروز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: برای هریک از این آثار از سوی تیم کارشناسی، مستند‌نگاری و تحقیقات میدانی انجام شده و پرونده این آثار به‌همراه عکس و فیلم برای بررسی نهایی به دفتر شورای ثبت میراث‌فرهنگی کشور ارسال می‌شود که پس از تصویب شورا در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

شریفی بیان داشت: اهمیت این میراث نه‌تنها در ظاهر فرهنگی آن به‌خودی‌خود بلکه در دانش و مهارت‌ها، ارزش‌ اجتماعی و حتی ابعاد اقتصادی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه