English

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار:

تاریخ انقلاب اسلامی آینه ای امید بخش برای شرایط کنونی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی آینه ای امید بخش برای شرایط کنونی است، گفت: خون پاک شهید بهشتی و یارانش نهال نوپای جمهوری اسلامی را تبدیل به شجره طیبه ماندگاری کرد خیلی از آزادگاه جهان اکنون از میوه و ثمره آن استفاده می کنند.

تاریخ انقلاب اسلامی آینه ای امید بخش برای شرایط کنونی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، افزود: استان ایلام استانی ولایتمدار است که از آغازین روزهای انقلاب تاکنون پای پرچم ولایت و انقلاب اسلامی ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام در لحظات سخت و سنگین دفاع مقدس از کیان اسلامی دفاع کردند،اظهار داشت:زمانی که جنگ شروع شد مردم پای کار آمدند و در طول ۴۳۰ کیلومتر، خاکریز دفاعی در برابر دشمن بعثی تسکیل دادند و مردم  بودند که جلوی تجاوز دشمن را گرفتند، تا آخرین روزهای جنگ که استان ایلام در محاصره افتاده بود، باز مردم بودند ماندند و جانانه دفاع کردند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:یکی از افتخارات مردم شهید پرور ایلام این است که  به رغم شدت بمبارن های دشمن و فاصله نزدیکی که با  مرز داشتند، مردم آواره استان های دیگر نشدند و اگر شهر را ترک می کردند، به کوه ها و جنگل های اطراف شهر پناه می بردند و در سرما و گرما ماندند و در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند و یکی از عملیات های غرورآفرین دفاع مقدس، عملیات کربلای یک بود که آزادسازی شهر خونرگ مهران انجامید.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد:امروز هفت تیر، روز پرخاطره، تلخ و امید بخشی در تاریخ انقلاب اسلامی است، هفتم تیرماه ۶۰ روز شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام راحل است، یاد و خاطره این شهید وهفته قوه قضاییه را گرامی می داریم، خدا را سپاسگزاریم که با ریاست آیت الله رئیسی در مجموعه دستگاه قضایی حرکت امید بخشی آغاز شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله حیدری ایلامی،تصریح کرد: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی اولین کسی بود که در آستانه  پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان حاکم شرع  بدون ترس و واهمه حد الهی را در استان ایلام اجرا کرد.

وی  با بیان اینکه گذشته ما به ویژه در تیرماه ۶۰، آینه امید بخشی برای وضعیت کنونی ماست،گفت:در آن زمان در تحریم بودیم، بسیاری از  کالای های مورد نیازمان باید از خارج تامین می شد، برای سیم خاردارهم مشکل داشتیم، خدا به کمک کرد و آن سختی ها  را پشت سر گذاشتیم و شرایط امروز کشور اصلا قابل مقایسه با  آن شرایط و زمان نیست.

وی ادامه داد:اکنون جمهوری اسلامی با عنوان قدرت منطقه ای، توان برتر دفاعی دارد، نیروهای نخبه ای  که گام های ارزنده ای برای  استقلال و خودکفایی برداشته اند، امروز ابرقدرت آمریکا در برابر توان دفاعی جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده است، امروز مشکلات موجود ما در مقایسه با آن روزها، مشکلات زیادی نیست.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار افزود:مردم ولایتمدار استان ما با مشارکت ۶۳ درصدی که در انتخابات ۲۸ خرداد داشتند نشان دادند که پای پرچم انقلاب و گوش به فرمان  ولایت فقیه ایستاده اند و در برابر تهدیدهای که دشمنان دارند تا آخرین نفس و آخرین نفر از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه