English

ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید در ایران نقض برجام نیست

یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت اوباما برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید در ایران چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن، مقامات مطلع در دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که ایران طبق پارامترهای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) اجازه ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید را دارد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه هفته گذشته گفت که تهران در پی دستور حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، ‌۱۰ میلیارد دلار برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید سرمایه‌گذاری کرده است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود به فیری بیکن گفت که اکنون ایران اجازه دارد به برنامه‌های خود در این مسیر، طبق توافق هسته‌ای ادامه دهد، چرا که این توافق مانع از این گونه ساخت و سازها نمی‌شود.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا افزود: توافق هسته‌ای مانع از این نمی‌شود که ایران راکتورهای جدید آب سبک بسازد. هرگونه راکتور جدید هسته‌ای منوط به الزامات پادمانی ایران است.

این اقدام دولت آمریکا انتقادات اعضای کنگره را در پی داشته است. منتقدان دیپلماسی دولت اوباما در قبال ایران در کنگره به فیری بیکن نگفتند که دولت در حال چشم‌پوشی از تلاش مداوم ایران برای دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای شامل چگونگی ساخت سلاح هسته‌ای هستند.

سناتور کروز در گفت‌وگو با این پایگاه خبری ضمن انتقاد از دولت اوباما مدعی شد: هیچ چیز در رفتار یک سال گذشته ایران پس از حصول برجام به ما این اطمینان را نمی‌دهد که ایرانی‌ها برنامه هسته‌ای‌شان را در فعالیت‌های صلح‌آمیز مورد استفاده قرار می‌دهند.

منابع نزدیک به این موضوع در کنگره آمریکا مدعی‌اند که عدم نگرانی دولت نسبت به راکتورهای هسته‌ای جدید در ایران به شایعات مبنی بر این‌که کاخ سفید تلاش می‌کند به خواسته‌های ایران تن بدهد، دامن می‌زند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه