English

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

کشور نیازمند دولت انقلابی است/ ماموریت «جمنا» با انتخابات پایان نمی‌یابد

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: انتخابات گامی برای اصلاح مدیریت اجرایی کشور است به همین علت همه باید تلاش کرده تا بتوانند دولت انقلابی را سرکار آورند، هر چند دولت کنونی ادعای انقلابی بودن را هم ندارد اما کشور به تعبیر رهبری نیازمند دولت فعال، سرنوشت‌ساز و انقلابی است.

کشور نیازمند دولت انقلابی است/ ماموریت «جمنا» با انتخابات پایان نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر ذوالقدر شنبه شب در نخستین گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، با بیان اینکه نگاه افراد نسبت به این جبهه نباید نگاه حزبی باشد، اظهار کرد: فراخوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با استقبال مطلوب نیروهای مردمی دنبال شده است چرا که این جبهه پاسخی به نیازهای انقلابی همراه با حضور نیروهای انقلابی در راستای تعیین سرنوشت انقلابی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود، اضافه کرد: انتخابات یک موضوع مهم و سرنوشت‌ساز است چرا که این نظام بر پایه مردم سالاری دینی بوده و مردم در آن سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند به همین علت انتخابات سوری و عادی نیست و از نمادهای مردم سالاری است.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات ایران رکورددار مشارکت‌های مردمی است چرا که صحت و درستی نتایج انتخابات برای همگان به خوبی قابل مشاهده است؛ هر چند انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، شورا‌ها و ریاست جمهوری هر کدام اهمیت خاص خود را دارد، اما در میان آنها انتخابات ریاست جمهوری اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که در این انتخابات شیوه مدیریت کشور و تیمی که مدیر کشور است انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌های اساسی کشور در دولت رقم زده می‌شود، عنوان کرد: انتخابات این دوره نسبت به دوره‌های گذشته مهم‌تر و ویژه‌تر است چرا که حساسیت آن از انتخابات گذشته بیشتر است و علت آن به وضعیت کنونی کشور ارتباط دارد.

ذوالقدر با بیان اینکه ایران اسلامی از نظر مسائل داخلی و خارجی در دوره زمانی خاصی قرار دارد، تصریح کرد: در حوزه مباحث بین‌المللی باید بگوییم که ایران اسلامی در ادامه سیاست‌های انقلابی و استقلال طلبانه خود در طول سال‌های انقلاب درگیر مناظره سخت با قدرت‌های جهانی و نظام سلطه بوده و اکنون این شرایط سخت‌تر از گذشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی طی 40 سال اخیر نظام سلطه جهانی را به چالش کشیده است، عنوان کرد: ایران اسلامی پنجه در پنجه نظام سلطه جهانی افکنده و در مقابل کشورهای استکباری ایستاده است.

ذوالقدر یادآور شد: ایران اسلامی دست آمریکا را از سرنوشت ایرانی‌ها قطع کرده و به رهبر اپوزیسیون جهانی تبدیل شده است چرا که ابر قدرت جهان را تضعیف کرده و به موضوع اصلی آمریکا تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سیاست خارجی آمریکا مهم‌ترین موضوع ایران اسلامی است، اظهار کرد: این کشور ساختار امنیت جهان را دگرگون کرده و خواست آمریکا برای ایجاد یک نظام تک قطبی در دنیا را برهم زده است.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ایران نقشه نظام سلطه برای سرکوب مقاومت اسلامی را برهم زده است، تصریح کرد: آمریکا به دنبال امنیت رژیم صهیونیستی بوده و تلاش می‌کرد که کشورهای اطراف رژیم صهیونیستی را مطیع خود کند و نقشه جدیدی برای مدیریت منطقه خاورمیانه ارائه کند اما ایران با مقاومت نقشه دشمن را برهم زد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ارائه یک الگوی موفق به اسوه‌ای برای کشورهای مسلمان تبدیل شده است و یک جنبش فراگیر را آغاز کرده چرا که این نظام به مسلمانان عزت و هویت بخشید و اکنون هر مسلمان در قلب اروپا و آمریکا به مسلمان بودن خود افتخار می‌کند، به همین علت جمعیت مسلمانان هر روز در حال افزایش است، این دستاوردها رمز فشارها و دشمنی‌های آمریکا با ایران اسلامی است.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه نظام دارای پشتیبان مردمی نگران قدرت‌های خارجی و تهدیدهای دشمن نیست، گفت: قدرت‌های خارجی نمی‌توانند آسیبی به ملت بزنند اما اگر کشوری در درون خود دچار ضعف و بحران شود تهدیدهای خارجی فعلیت پیدا می‌کند چرا که اگر مردم اعتماد خود را به دولت و حکومت از دست دهند و میان مردم و حکومت اختلاف ایجاد شود، فروپاشی آغاز می‌شود که نظام اسلامی از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه داخلی شرایط متفاوتی دارد، تصریح کرد: ایران بعد از انقلاب در حوزه‌های مختلف به ویژه زیرساختی به پیشرفت‌های مطلوبی رسیده اما اکنون با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه رو بوده و در اثر آنها با مشکلات فرهنگی مختلفی مواجه شده است.

ذوالقدر یادآور شد: در حوزه اقتصادی با مشکلات رکودی بی‌سابقه و بیکاری روبه‌رو هستیم و اکنون بسیاری از کارخانه‌ها یا از کار افتاده یا با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند که رفع این مشکلات به اقتصاد مقاومتی و گسترش تولید داخلی وابسته است.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مردم از بحران بیکاری رنج می‌برند، تصریح کرد: اکنون نه تنها مشکل بیکاری جوانان بلکه با مشکل از دست دادن شغل شاغلین روبه رو هستیم چرا که جمعیت بیکاران در حال افزایش است، هر چند دولت معتقد است که تورم را کنترل کرده اما زندگی مردم اثبات کننده این آمار نیست.

وی با تاکید بر اینکه فساد مالی زمینه تحرک درست اقتصادی را سلب کرده است، گفت: این فسادها به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی دامن می‌زند؛ هر چند برخی از مشکلات به تحریم‌های دشمن اختصاص دارد و اکنون ایران درگیر شدیدترین تحریم‌ها در طول تاریخ جهان است و اکنون نه تنها تحریمی برداشته نشده بلکه تحریم ها در حال افزایش است اما بخشی دیگر از مشکلات به ناکارآمدی و عملکرد نادرست دستگاه‌ها و افراد مسؤؤل اختصاص دارد.

ذوالقدر با بیان اینکه نارضایتی‌ها جنبش‌های سیاسی و عملکردهای نادرست برخی از مردم را به دنبال دارد، تصریح کرد: دشمن از این عملکردهای نادرست برداشت‌های سیاسی انجام می‌دهد در حالی که بخشی از ناکارآمدی‌ها نشان از ضعف مدیریت و فاصله گرفتن از روش مدیریت انقلابی در کشور است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مسؤولان و مدیران درگیر استحاله فکری و فرهنگی شدند به همین علت روش و فرهنگ انقلابی را کنار زده و به افراد عادی تبدیل شده یا اینکه به دنبال رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی هستند و در استفاده از امکانات مادی و دنیوی با یکدیگر مسابقه می‌دهند چرا که اگر از انقلاب فاصله بگیریم باید به افتخارات نظام پشت کنیم.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پشت کردن به افتخارات نظام را عامل کنار گذاشتن شعارهای انقلابی دانست و ادامه داد: هر جا که به دلیل توهم قدرت دشمنان، کنار زده دچار ضعف و ناتوانی شده‌ایم به همین علت اکنون آسیب به تهدید داخلی تبدیل شده است و اگر در سال جاری به نتیجه نرسیم تهدیدها می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف دشمن باشد.

وی راهکار رفع مشکلات کنونی را اصلاح مدیریت کشور خواند و گفت: داشتن رویکرد انقلابی سبب پیشرفت شده اما مدیریت‌ها و رویکردهای خسته و غیر انقلابی سبب عقب‌ماندگی شده است در حالی که بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اگر مدیرتی انقلابی باشد همه مشکلات کشور رفع می‌شود.

ذوالقدر یادآور شد: اکنون ایران اسلامی در مرحله آزمونی برای تعیین تکلیف سرنوشت مدیریت کشور و حفظ جایگاه انقلاب در عرصه منطقه قرار دارد چرا که اگر مدیریت کشور با ویژگی‌هایی که رهبری اشاره کردند شکل نگیرد، باید با ارزش‌ها خداحافظی کنیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ دستاوردهای خود در عرصه داخلی و خارجی و رفع مشکلات باید نگاه متفاوتی به انتخابات سال جاری داشته باشیم، تصریح کرد: این انتخابات گامی برای اصلاح مدیریت اجرایی کشور است به همین علت همه باید تلاش کرده تا بتوانند دولت انقلابی را سرکار آوردند، هر چند دولت کنونی ادعای انقلابی بودن را هم ندارد اما کشور به تعبیر رهبری نیازمند دولت فعال، سرنوشت‌ساز و انقلابی است.

ذوالقدر با اشاره به اینکه دولت انقلابی نباید برای پیشرفت به دشمنان دلگرمی داشته باشد، مطرح کرد: دولت نباید انقلابیون را با عناوین نادرست و تند خطاب کند، ایران اسلامی نیازمند دولتی است که با ضعف، ناهماهنگی، کم کاری، کم تحرکی و انتخاب غلط اولویت‌ها و ناکارآمدی سبب بروز مشکلات و تداوم آنها نشود.

وی یادآور شد:‌ ایران باید دولتی داشته باشد که در آن یک مادر شهید برای امرار معاش خود به دست فروشی و همسر شهید به خودسوزی اقدام نکند و در آن فساد مالی ترویج نیابد یا حقوق‌های نجومی و دریافت‌های نادرست از بیت‌المال حق طبیعی خوانده نشود و متجاوزان به حقوق مردم سرمایه‌های نظام نام نگیرند.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید اعتراف کنیم نیروهای انقلابی در گذشته در عرصه سیاسی عملکرد مطلوبی نداشته و نتوانسته در این عرصه به پیروزی برسد، اما اکنون باید برای بازگشت به دوران افتخارآمیز گذشته تلاش کنیم و با بصیرت و دقت دولت قوی و کارآمدی را تشکیل داده و بهترین‌ها را برای مدیریت کشور تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی در نهایت باید به یک نفر برسند، گفت: رمز شکست در دوره گذشته این بود که به وحدت نرسیدند به همین علت رقیب با رای لرزان به موفقیت رسید، مطالبه همگان باید این باشد که همه به تصمیمی انقلابی تمکین کرده و به فردی که پای کار آمده اعتماد کنیم.

ذوالقدر با اشاره به اینکه مشکلات به میزانی پیچیده شده که فقط توسط دولت قابل رفع نیست، عنوان کرد: مردم باید به صورت سازمان یافته به میدان بیایند و اگر موفق شدیم که دولت انقلابی را روی کار بیاوریم باید مورد حمایت مردم باشد تا اگر با احتمال خیلی کم، خواست کم‌کاری کند مردم گریبان آن را بگیرند به همین علت ماموریت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با انتخابات پایان نمی‌یابد؛ این جبهه اگر هم نتوانست کاندیدای خود را به ریاست برساند به حرکت خود ادامه می‌دهد و از کم کاری‌های احتمالی، رفتارهای ضعیف و عملکرد نادرست دولت آینده جلوگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه