English

برای رشد سریع اقتصاد بر اصلاحات تکیه می‌کنیم

رئیس‌جمهور چین معتقد است این کشور به منظور حفظ رشد اقتصادی متوسط و بالا در بلندمدت، باید بر اصلاحات تکیه کند. این در حالی است که این کشور تغییرات ساختاری نظیر کاهش ظرفیت مازاد کارخانه‌ها را در پیش گرفته است.

برای رشد سریع اقتصاد بر اصلاحات تکیه می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، شی جین‌پینگ در سخنرانی خود در نشست سران ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا(G۲۰) در هانگ‌ژو اعلام کرد: ترکیبی از سیاست‌های پولی و مالی در کنار اصلاحات ساختاری باعثبهبود رشد می‌شود. او هشدار داد که انزواگرایی نمی‌تواند مشکلات پیش روی اقتصاد جهانی را حل کند.
شی اعلام کرد: «ما باید برای حفظ نرخ رشد متوسط و سریع به اصلاحات روی آورده و فرصت‌ها را از دست ندهیم. چین جهت‌گیری مناسبی در زمینه اصلاحات اتخاذ کرده و گام‌های تحول به سمت جلو حرکت خواهد کرد.»
شی اعلام کرد برنامه‌هایی را برای کاهش ظرفیت بخش‌های فولاد و زغال سنگ‌چین به منظور رشد بلندمدت چین در نظر دارد. ایالات متحده، چین را تحت فشار قرار داده تا اقداماتی را برای کاهش ظرفیت مازاد صنعت خود انجام دهد.
شی گفت: «با توجه به کاهش ظرفیت، اقدامات چین بسیار قدرتمند و عملی بوده و ما به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.»
شی همچنین اعلام کرد: چین به جهانی کردن یوآن و باز کردن تدریجی حساب سرمایه خود ادامه خواهد داد.
شی با اشاره به چالش‌های بحران پناهندگان، تغییرات اقلیمی و تروریسم گفت: بهبود اقتصاد جهانی همچنان ضعیف باقی مانده و کشورهای گروه ۲۰ باید گام‌هایی را برای احیای مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بردارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر