English

به رشد اقتصادی تعیین شده نمی‌رسیم

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: با توجه به افزایش بحران اقتصادی در این کشور ترکیه نمی‌تواند به رشد ۴٫۵ درصدی از پیش تعیین شده در سال ۲۰۱۶ دست یابد.

به رشد اقتصادی تعیین شده نمی‌رسیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گلف نیورز، مهمت سیمسک، معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد با توجه به افزایش فشار نزولی بحران‌های اقتصادی در رشد اقتصادی این کشور طی سال جاری ترکیه نمی‌تواند به رشد از پیش تعیین شده ۴٫۵ درصدی خود دست پیدا کند.

این مقام ترک افزود: یکی از واضح‌ترین دلایل این مسئله کودتای نافرجام ۱۵ جولای و فشار اقتصادی ناشی از آن در ترکیه است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران هم از ورود سربازان برای ساقط کردن دولت ترسیده‌اند و هم از اقدامات دولت برای سرکوب مخالفان نگران شده‌اند.

سیمسک که مسوول نظارت بر روند اقتصادی ترکیه است، پیش‌تر نیز از افزایش مخاطرات اقتصادی و کاهش تولید این کشور خبر داده بود.

وی تأکید کرد: ما طی سال جاری نمی‌توانیم به رشد ۴٫۵ درصدی اقتصادی دست پیدا کنیم.

طی سال های گذشته اقتصاد عاریتی ترکیه که بیشتر متکی به سرمایه‌گذاری‌های خارجی بود نتوانسته توقع مردم و سیاستمداران این کشور را برآورده کند، اقتصاد حبابی این کشور با افت شدید لیر مواجه شد.

در چند ماه گذشته هم انجام اقدامات تروریستی تعداد گردشگران این کشور را که در اقتصاد این کشور نقش اصلی دارد را به شدت کاهش داد و کودتای نافرجام اما موثر اخیر در ترکیه هم این چرخه افت اقتصادی را تکمیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر