English

همکاری های انرژی ایران و یونان توسعه می یابد

در جریان سفر مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران به یونان و دیدار وی با وزیر انرژی این کشور دو طرف توافق کردند که همکاری های انرژی بین دو کشور توسعه یابد.

همکاری های انرژی ایران و یونان توسعه می یابد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری نیویوروپ، وزارت محیط زیست و انرژی یونان اعلام کرد، پانوس اسکورلتیس، وزیر محیط زیست و انرژی این کشور و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران توافق کردند که همکاری های انرژی بین دو کشور توسعه یابد.

در نشستی که با حضور سفیر ایران در آتن و گریگوریس استرگیولیس، مدیر شرکت هلنیک پترولیوم برگزار شد، طرف ایرانی به افزایش همکاری ایران با بزرگترین شرکت پالایشگاهی یونان اشاره داشت. دو طرف در این دیدار همچنین پروژه های ال ان جی، انرژی های تجدیدپذیر و راه های حفاظت از انرژی را مورد بحثقرار دادند. اسکورلتیس گفت، یونان می خواهد «پلی بین ایران و اتحادیه اروپا باشد» و تایید کرد که آتن قصد دارد همکاری های انرژی بین دو کشور افزایش یابد. تخت روانچی در سفر به یونان همچنین با وزیر اقتصاد، توسعه و گردشگری این کشور دیدار و گفت گو کرد. دو طرف همه زمینه های گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری و صنعتی را مورد بحثقرار دادند. این دو مقام ایرانی و یونانی همچنین ابراز تمایل کردند که همکاری ها در حوزه های داروسازی، تکنولوژی های پیشرفته، کشتی سازی و کشتیرانی، گردشگری و بانکداری مورد بررسی قرار گیرد. مقامات دو کشور قول دادند که موافقتنامه های امضا شده در جریان سفر ماه فوریه الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان به تهران را اجرایی شکنند. سفر معاون وزیر خارجه ایران به یونان پس از سفر تخت روانچی به رومانی و دیدار وی با وزرای اقتصاد، انرژی و امور خارجه این کشور در بخارست انجام گرفت.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه