English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هزینه دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس یک چهارم اجاره ماهیانه/نیازی به حضور شاهدین درکافی نت ها نیست

هادی عباسی افزود:هزینه دریافت برای ثبت نام در این سامانه ها اگر مشاوران املاک تهران انجام دهند یک چهارم هزینه اجاره ماهیانه است.

هزینه دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس یک چهارم اجاره ماهیانه/نیازی به حضور شاهدین درکافی نت ها نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن دو تکلیف برای وزارت راه تعیین شده بود گفت: اول سامانه ایران املاک به وزارت راه منتقل شود. الان حدود یکسال است که طرف قرارداد سامانه مذکور وزارت راه است. دوم آن‌که متعاملین بتوانند به‌صورت مستقیم قرارداد تنظیم کنند تا کد رهگیری به‌صورت رایگان صادر شود.

هادی عباسی افزود: 87 هزار و 68 قرارداد اجاره تا قبل از ظهر امروز در سامانه خودنویس ثبت شده است. 

به گفته وی احراز  هویت از طریق دولت انجام می‌شود و باید سیمکارت به نام شخص ثبت نام کننده باشد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره هزینه ارائه شده برای ثبت نام در سامانه خودنویس (سامانه املاک و مستغلات) برای دریافت کد رهگیری مستاجران در کافی نت ها گفت:هر کسی می تواند از هر طریقی ثبت نام کنند و الزامی نیست به کافی نت ها بروند.

هادی عباسی افزود:هزینه دریافت برای ثبت نام در این سامانه ها اگر مشاوران املاک تهران انجام دهند یک چهارم هزینه اجاره ماهیانه از طرفین دریافت می شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای ثبت شاهدین برای ثبت اجاره نامه ها نیاز نیست به کافی نت ها بروند بلکه به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می شود.

 

نه دوباره دولت به مسکن 25 متری!

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن ۲۵ متری گفت: ما باید به دنبال این هستیم که زمین قابل احداث برای ساخت مسکن شایسته و قابل سکونت فراهم کنیم و مسکن ۲۵ متری را شایسته ملت ایران نمی‌دانیم. مسکن باید توانمند شوند و به مسکن مناسب دسترسی پیدا کنند.

عباسی تصریح کرد: در تهران به دنبال مکان هایی برای ساخت شهرک هستیم. ساخت حداقل پنج شهرک جدید را پیگیری می‌کنیم که در حال جانمایی و سیر مراحل مطالعاتی است.

 

۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت: در دولت سیزدهم تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به ۱۱۷ هزار واحد رسیده است و بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی دیگر باقیمانده است که در برنامه تکمیل قرار دارد و تلاش دولت سیزدهم تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در کنار احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است.

 

۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

عباسی اصلی ادامه داد: هم اکنون احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسیده است که این واحدها در شکل های مختلف از جمله واگذاری زمین، انبوه سازی، خودمالکی و واگذاری زمین به گروه های ساخت و همچنین واگذاری زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در حال اجراست.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در بیان جزئیات احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۶۷ هزار واحد مسکونی مختص به واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، ۲۸۸ هزار واحد واگذاری زمین به گروه های ساخت یک تا سه نفره است. همچنین، ۶۶۴ هزار واحد نیز با نظارت وزارت راه و شهرسازی توسط انبوه سازان در حال ساخت است.

به گفته وی، از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح نیز ۲۲۹ هزار واحد در حال ساخت است و واحدهای مسکونی در حال نوسازی در بافت های فرسوده نیز به ۲۲۴ هزار واحد رسیده است. همچنین تسهیلات خودمالکی نیز به ۱۸۳ هزار مالک پرداخت شده است و این تعداد واحد خودمالکی نیز در سراسر کشور در حال ساخت است.

 

تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی و مسکن مهر به متقاضیان

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به طور میانگین ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت در کشور، ۴۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با چینی‌ها و مشارکت با آنها در ساخت مسکن، سیاست دولت، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در ساخت مسکن است. اما در بخش پیمانکاری و ساخت، مطلوبیت وزارت راه و شهرسازی، استفاده از توان نیروهای داخلی است.

عباسی‌ گفت: مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند. همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن، خوابگاه نیست. بلکه نگاه ما به مسکن، مسکنی برای تحکیم بنیان خانواده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه