English

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

میانگین سن کشاورزان به ۵۴ سال افزایش یافته است

خیام نکویی با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها پاسخگوی نیاز بخش کشاورزی نیست گفت: برای آموزش و تربیت نیروی مورد نیاز در بخش کشاورزی، مدارسی ایجاد شده است تا خروجی مناسبی برای بخش کشاورزی کشور داشته باشند.

میانگین سن کشاورزان به ۵۴ سال افزایش یافته است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، سید مجتبی خیام‌نکویی در مراسم ملی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه طبق آمارها فقط ۲ درصد از بذر هیبرید مربوط به گل و گیاه است گفت:سالیانه معادل ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار از طریق واردات انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سازمان تحقیقات کشاورزی فقط ۷۰ میلیون دلار بودجه دارد، اظهار داشت: این بخش مهم بخش کشاورزی نیازمند افزایش بودجه است.و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رتبه ۷۰ را در بین همتایان، رتبه ۷۲ را از لحاظ نوآوری و رتبه ۶۳ را از نظر دستاوردهای تحقیقاتی در جهان داراست.

وی افزود: میانگین سن کشاورزان به ۵۴ سال افزایش یافته است و خروجی وزارت علوم از دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش کشاورزی پاسخگوی نیاز این بخش نیست و تلاش داریم این موضوع در دولت سیزدهم بازنگری شود.

به گفته این مقام مسوول برای آموزش و تربیت نیروی مورد نیاز در بخش کشاورزی، مدارسی ایجاد شده است تا خروجی مناسبی برای بخش کشاورزی کشور داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه