English

نظارت بر بازار شب یلدا از فردا آغاز می شود

بنا بر اعلام معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذر شروع و نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود.

 نظارت بر بازار شب یلدا از فردا آغاز می شود
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از اتاق اصناف ایران ، بهنام نیک‌منش در آستانه فرا رسیدن شب یلدا با اشاره به تشدید طرح نظارت و بازرسی در این ایام، افزود: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران طی نامه‌ای به همه روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور، بر ضرورت تشدید طرح نظارت و بازرسی در ایام شب یلدا تأکید کرده است.

معاون بازرسی اتاق اصناف گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و فرا رسیدن شب یلدا و به تبع آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهایی مانند خشکبار، میوه، شیرینی و گل و با توجه به احتمال افزایش غیرمتعارف قیمت این اجناس در بازار، ضروری است تا واحدهای بازرسی و نظارت، با حداکثرظرفیت اتحادیه‌های صنفی، گشت‌های مشترک با سازمان‌های ذیربط تشکیل داده و به صورت مستمر، بازار مصرف را کنترل کنند.

وی بیان‌داشت: تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار، همچنین صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مهم‌ترین اهداف اتاق اصناف ایران، همزمان با فرا رسیدن بلنترین شب سال است.

نیک‌منش همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای مصرف برخی کالاها از جمله برنج، قند و شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن خوراکی و آجیل و خشکبار در ایام پیش رو، ابراز امیدواری کرد که با تأمین به موقع کالاهای پرمصرف و ضروری در بازار، علاوه بر برقراری آرامش از سوء استفاده‌های احتمالی برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو ممانعت شود.

وی در خصوص نرخ‌نامه و قیمت‌گذاری اقلام مورد نیاز شب یلدا نیز گفت: محصولات عرضه‌شده در شب یلدا قیمت مصوب ندارند و نرخ‌گذاری آنها براساس عرضه و تقاضا و نرخ متعارفی است که اتحادیه‌های مربوطه اعلام می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه