English

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در پاسخ به خبرگزاری موج؛

تعویض کابل های برق قدیمی در تهران آغاز شد/کابل های تولید داخل با طول عمر بالای ۳۰ سال

حبیب الله قراگوزلو گفت: شرکت مادر تخصصی توانیر اعتبار مالی را برای تعویض کابل های فرسوده اختصاص داده است و با کابل سازان مهم کشور صحبت هایی شده تا این پروژه را اجرا کنیم.

تعویض کابل های برق قدیمی در تهران آغاز شد/کابل های تولید داخل با طول عمر بالای 30 سال
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص فرسودگی کابل های برقی تهران گفت: برق منطقه ای تهران بیشترین مقدار کابل های زیر زمینی را دارا است و حدو 90 درصد کابل های برقی  230 کیلو ولت در سطح کشور دارد.

حبیب الله قراگوزلو با اشاره به فرسودگی کابل ها در 30 سال گذشته بیان کرد:شرکت مادر تخصصی توانیر  اعتبار مالی را برای تعویض کابل های فرسوده اختصاص داده  و اسناد مناقصه ای را تهیه کردیم همچنین با کابل سازان مهم کشور صحبت هایی شده است تا این پروژه را اجرا کنیم.

 وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از  کابل های مدارهای قدیمی که برق دوشان تپه به بوعلی تهران وصل می کرد در حال تعویض است . 

به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران به جای کابل های روغنی قدیمی کابل های خشک استقاده می شوند که هم از لحاظ ایمنی هم محیط زیستی سازگاراند.  کابل های جدید خشک تولید داخل است  و طول عمر  بالای 20 تا 30 سال را دارند. 

وی با اشاره به ناترازی برق در سال جاری توضیح داد: ناترازی که در تولید وجود داشت با برنامه ریزی خوبی که انجام شد توانستیم اوج بار مصرف را با شرایط خوبی پشت سر بگذاریم.

به گفته این مقام مسئول تعامل خوب و مناسبی که با صنایع در کل وزارت نیرو داشتند خوشبختانه بدون کاهش مصرف برق صنایع و با جابجایی ساعت کار صنایع توانستیم ناترازی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قطع برقی رخ داده به دلیل حوادث بوده است، خاطر نشان کرد: با مدیریتی که انجام شد، هیچ خاموشی برنامه ریزی شده‌ای وجود نداشت و توانستیم برق مورد نیاز صنایع را تأمین کنیم و در بخش‌های مانند سیمان و فولاد افزایش مصرف داشته باشیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در خصوص تامین برق مترو اظهار داشت: مترو حساسیت خاصی دارد؛ بنابراین، برق آن باید مطمئن و پایدار باشد. طی سال با رشد ایستگاه‌های مترو تأمین برق انجام شده و مشکلی نداشته‌ایم. درخواست برق مترو پرند سال گذشته انجام شد و برای اینکه تأمین برق پایدار انجام شود باید اقدامات زیرساختی انجام می‌شد. ۱۵ مگاوات برق مورد نیاز بود که برای تست ۵ مگاوات مورد نیاز بود. در حال حاضر برق ۵ مگاوات توسط پست سیار تأمین شده و از طرف برق منطقه‌ای مشکلی از جهت تأمین آن وجود ندارد. 

قراگوزلو درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: خطوط انتقال در حومه شهرها به سال‌های بسیار دور مربوط می‌شود. طی سال‌های گذشته ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این حریم‌ها اتفاق افتاده و جابجا کردن این خطوط مشکلات زیادی از جمله هزینه فراوان و همچنین ایجاد حریم جدید را به همراه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه