English

با ابلاغ بانک مسکن؛

بازپرداخت وام ۲ میلیارد تومانی ساده می‌شود

بانک مسکن اعلام کرده است که سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن برای خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال افزایش یافته است. بر این اساس، این خانواده ها می‌توانند تا 800 میلیون تومان برای خرید مسکن و تا 320 میلیون تومان برای تعمیر مسکن از طریق تسهیلات جعاله بانک مسکن دریافت کنند.

بازپرداخت وام ۲ میلیارد تومانی ساده می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور اعتباری بانک مسکن در واکنش به خبر "قسط 37 میلیون تومانی وام 1.9 میلیاردی خرید مسکن" اظهار داشت که سقف قسط این وام 35 میلیون تومان است نه 37 میلیون. او درباره روش پرداخت اقساط نیز گفت که مبلغ بازپرداخت در روش پلکانی بین 15 تا 20 میلیون تومان است.

بانک مسکن اخیراً بخشنامه پرداخت وام جدید مسکن به شعب خود ابلاغ کرده است. در این بخشنامه آمده است که روش پرداخت اقساط همان روش ساده است و فعلاً هیچ خبری از روش پلکانی مورد نظر معاون بانک مسکن نیست.

محاسبات نشان می‌دهد که متقاضیان واجد شرایط (خانوارهای دارای 4 فرزند زیر 20 سال) کل سود وام مذکور در مدت 12 سال و 22 ماه بیش از 7 میلیارد تومان است. به عبارت دیگر، در پایان دوره بازپرداخت اقساط، متقاضی بابت وام جدید خرید مسکن حدود 9.5 میلیارد تومان پرداخت می‌کند، که شامل هزینه مربوط به خرید اوراق حق تقدم در حال حاضر حدود 400 میلیون تومان است.

گفتنی است که بانک مسکن در راستای اجرای قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز به ازای هر فرزند زیر 20 سال و حداکثر تا 4 فرزند افزایش یافت.

به این ترتیب، به ازای هر فرزند زیر 20 سال، سن 25 درصد، دو فرزند زیر 20 سال 50 درصد، سه فرزند زیر 20 سال 75 درصد و چهار فرزند زیر 20 سال سن 100 درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل در تقسیط به روش ساده، به ازای هر فرزند زیر 20 سال سن، 2 سال قابل افزایش است، در مجموع برای 5 فرزند و حداکثر تا سقف 10 سال.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه