English

برگزاری نشست مدیرعامل راه آهن ایران با مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو

نشست صمیمانه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت راه آهن ج.ا.ا. با مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو بخش خصوصی در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز چهارشنبه ۵ مهر برگزار شد.

برگزاری نشست مدیرعامل راه آهن ایران با مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو

به گزارش خبرگزاری موج، در ابتدای نشست مدیرعامل راه آهن ایران با مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو که به دعوت سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های مالک لکوموتیو بخش خصوصی در غرفه راه آهن در دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های البرز نیرو، الوند نیرو، راه آهن کشش، راهوار نیرو، گهرترابر، ریل‌پرداز سیر و رایان‌گستر ریلی پارسیان به بیان دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.

در این نشست، صالحی ضمن تشکر از همراهی شرکت‌های مالک لکوموتیو در عبور از شرایط سخت ناشی از شرایط عمومی کشور از یک سو و بدهی‌های به ارث رسیده از سوی دیگر که بخشی از آن در مقاطعی به مالکان لکوموتیو منتقل‌ شده است به تلاش‌های گسترده در تامین نیازهای مالی از منابع مختلف، تغییر رویکرد مدیریت راه آهن در دوره جدید و انضباط‌بخشی مالی و ایجاد تحول در نظام درآمد و هزینه راه آهن اشاره کرد. وی با تقدیر از حمایت‌های دولت سیزدهم و همچنین وزیر راه و شهرسازی، از تصویب برخی مصوبات در هیات دولت طی ماه‌های اخیر و رسیدن به مراحل پایانی طی فرایندهای مربوطه خبر داد و افزود: نتیجه این تلاش‌ها در ۶ ماهه دوم سال جاری به حول و قوه الهی به ثمر خواهد نشست.

صالحی ضمن اشاره به پایش گزارشات آماده به‌کاری و قابلیت اطمینان لکوموتیوها، بر افزایش هرچه بیشتر آماده به‌کاری و مهم‌تر از آن، کاهش خرابی‌ها و افزایش قابلیت اطمینان لکوموتیوها با انجام تعمیرات پیشگیرانه و مطابق دستورالعمل‌های نگهداری و تعمیرات تاکید کرد و از توقف تمامی لکوموتیوهای با قابلیت اطمینان زیر ۵۰ درصد در شبکه ریلی و انجام تعمیرات ویژه آنها در طول یک سال گذشته خبر داد که نتیجه آن افزایش ۵ درصدی قابلیت اطمینان در انواع لکوموتیوهای شبکه ریلی کشور بوده است.

مدیر عامل راه‌آهن با بیان اینکه در نظام جدید سیر و حرکت لکوموتیوها در شبکه ریلی کشور بر مبنای اطلس بار و مسافر، صرفا لکوموتیو‌های با قابلیت اطمینان بالای ۸۰ درصد امکان سیر در مسیرهای ویژه و پرترافیک را خواهند داشت، این تصمیم را به صلاح و صرفه همه ذی‌نغعان شبکه ریلی دانست که در نتیجه آن سیر ایمن‌تر و افزایش سرعت حمل بار و مسافر در شبکه را شاهد خواهیم بود و در نتیجه بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی به میزان قابل‌توجهی ارتقاء می‌یابد.

 در این نشست موارد مختلفی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به اصلاح تعرفه، کاهش زمان پرداخت مطالبات شرکت‌ها، نحوه انعقاد قراردادهای تامین خدمات نیروی کشش و حمایت راه آهن از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تامین لکوموتیو اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه