English

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام:

تولید یک میلیون گوشی همراه بومی/تخفیفات گمرکی در فرودگاه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت :امکاناتی فراهم شده است تا کالای ساخته شده برای ورود به منطقه سرزمینی از تخفیف گمرکی استفاده کند.

تولید یک میلیون گوشی همراه بومی/تخفیفات گمرکی در فرودگاه پیام

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در نشست خبری امروز با بیان اینکه ایجاد قطب اقتصاد دیجیتال در منطقه ویژه پیام جزو اهداف مهم ما است و باید گام‌هایی را برداریم گفت:پروژه ای در جهت تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال داریم  از جمله تولید گوشی بومی است در حال حاضر  ۱۳ شرکت خصوصی برای احداث خط تولید خود در این منطقه به ما مراجعه کردند که از این تعداد ۲ مجموعه به بهره‌برداری رسیده‌ است.

مشاور وزیر ارتباطات تصریح کرد: تاپایان سال  یک میلیون گوشی همراه بومی که یک سوم این تعداد گوشی هوشمند و بقیه گوشی‌های دکمه‌ای هستند.در حال فعالیت در یک اقتصاد بزرگ هستیم و به تجهیزات مختلف فنی مخابراتی و ارتباطی در این حوزه نیاز داریم که تعداد بسیاری از آن‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است. بیش از ۳۰ شرکت امروز در حوزه شبکه در حال فعالیت هستند و توانسته‌اند ۲۶ محصول یکتا و منحصربه‌فرد در فرودگاه پیام با تیراژ یک میلیون در حال تولید است.

اکبر قنبرپور به بهره‌برداری از تخفیفات گمرکی اشاره کرد و گفت:امکاناتی فراهم شده است تا کالای ساخته شده برای ورود به منطقه سرزمینی از تخفیف گمرکی استفاده کند. در این منطقه اجاره ناچیزی بابت زمین از شرکت‌ها دریافت می‌شود، چرا که بسیاری از صنایع در ابتدای کار خود سرمایه اولیه ثابت محدودی برای محل استقرار دارند که این سرمایه اولیه در منطقه پیام حذف می‌شود.

به گفته این مقام مسوول در سال ۱۴۰۱؛ ۲۰۰ میلیون تن صادرات محصولات داشتیم که ارزش آن بالغ بر ۲۰۶ میلیون دلار بوده است. میزان صادرات در سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزش ارزی ۱۱۶ درصد بوده است. در حوزه واردات میزان وزنی ۱۱۲ میلیون تن با ارزش ۹۵۸ میلیون دلار در منطقه ویژه است که نسبت به سال گذشته رشد داشته، اما رشد آن به اندازه صادرات نبوده است. از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر ارزی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ٩٨ مجوز پروازهای مسافری از فرودگاه پیام صادر شد و در طرح جامع فرودگاه و منطقه ویژه از این منطقه ٩۵٠ هکتار برای مجموعه فرودگاهی در نظر گرفته شده‌است بیان کرد:هدف از راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی پیام ایجاد هاب پستی بوده است و سهم این فرودگاه در حوزه آموزش‌های هوانوردی حدود ۶٠ درصد در کشور است که مراکز آموزش خلبانی در فرودگاه بین المللی پیام با بیش از ۴٠ فروند هواپیمای سبک امروز در حال آموزش‌های هوانوردی در سطوح مختلف است و بیش از دو هزار نفر در مراکز آموزشی این فرودگاه مشغول به تحصیل هستند. 

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام توسعه زیست‌بوم نوآوری و استارتاپی در این منطقه و برگزاری اولین نمایشگاه هوایی در پیام از دیگر اهداف ما است که اگر شرایط مهیا باشد قصد داریم در پاییز امسال آن را برگزار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه