English

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

خبرنگاران در ایجاد امیدواری جامعه و ترسیم موفقیت های کشور نقش پررنگی دارند

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نقش خبرنگاران در ترسیم موفقیت‌ ها و پیشرفت‌ های کشور و ایجاد امیدواری و نشاط در مردم از طریق انتقال خبر بی‌بدیل است.

خبرنگاران در ایجاد امیدواری جامعه و ترسیم موفقیت های کشور نقش پررنگی دارند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،  مجتبی خیام‌نکویی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، روحیه مردم را یک سرمایه اجتماعی دانست و افزود: اگر امیدواری و نشاط در مردم با انتشار اخبار دستاوردها و موفقیت‌ها بالا برود به دنبال آن، سرمایه اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: خبرنگاری فعالیتی والا و اثربخش برای جامعه است و خبرنگاران با درایت و ظرافتی که در تهیه خبر بکار می‌برند، ذهن مخاطبان و افکار عمومی را می‌توانند تحت تاثیر قرار بدهند.

وی مهارت ارتباطی در حوزه خبرنگاری را با اهمیت برشمرد و تصریح کرد: این مهارت نیاز به آموزش و دقت دارد.

خیام نکویی گفت: رسیدن به قله‌های ترقی و تعالی در حوزه خبرنگاری نیز با افزایش توانمندی‌های خبرنگاران از طریق آموزش و توسعه دانش و فناوری میسر می‌شود و بهره‌مندی از تجربیات کمک می‌کند که خبرنگار کار حرفه‌ای خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به انتشار اخبار به موقع اظهار داشت: انتشار به موقع اخبار در بخش کشاورزی می‌تواند از ایجاد خسارت‌های احتمالی پیشگیری کند، گاهی در کنار تهیه و انتشار یک خبر به منظور ارتقای آگاهی مخاطبان نیاز است که تحلیل از موضوعات هم از سوی خبرنگاران صورت گیرد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطر نشان کرد: مهمترین اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این است که منفعت جامعه را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه