English

وزیر نیرو:

پیگیر حق‌آبه هیرمند هستیم/ اسامی ادارات متخلف در مصرف برق اعلام می‌شود

وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت و مذاکرات صورت گرفته برای دریافت حق‌آبه هیرمند گفت: متاسفانه رهاسازی آب صورت نگرفته است و براساس معاهده ۱۳۵۱ و طبق تمام موازین بین‌المللی، ما صاحب حق هستیم اما این حق هنوز محقق نشده است و منتظر این اتفاق هستیم.

پیگیر حق‌آبه هیرمند هستیم/ اسامی ادارات متخلف در مصرف برق اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر نیرو ادامه داد: البته تاخیر قابل توجهی در این کار صورت گرفته است و ما در کنار این موضوع، پایدارسازی آب منطقه سیستان و مناطق تابعه را دنبال می‌کنیم و برنامه‌های مفصلی را برای این موضوع در دست اجرا داریم.

محرابیان تاکید کرد: از بابت تامین آب هیچ نگرانی‌ نداریم اما حق‌آبه خودمان را به طور دائم مطالبه می‌کنیم و تا تحقق این موضوع پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها گفت: سال گذشته رشد یک درصدی در افزایش راندمان نیروگاه‌ها اتفاق افتاد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا ساخت نیروگاه ادامه داشته باشد که به معنی افزایش راندمان نیروگاه‌ها است.

وزیر نیرو افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار وارد مدار شد که در پی آن افزایش راندمان اتفاق افتاد و امسال نیز پیش‌بینی همین عدد شده است. البته این میزان به جز برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای نیروگاه‌های گازی و تجدیدپذیر است.

محرابیان افزود: از طرف دیگر نیروگاه‌های جدید با تکنولوژی‌های نوین وارد مدار خواهند شد که همین مساله نیز در توسعه راندمان نیروگاه‌ها نقش دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل ناترازی در صنعت برق گفت: این موضوع در دو بخش تولید نیروگاهی و مدیریت مصرف دنبال می‌شود. سال قبل ۷۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد و در حوزه مدیریت مصرف نیز اقدامات خوبی به ثبت رسید.

وزیر نیرو درباره رصدخانه شبکه برق و انرژی نیز گفت: اقدامات زیادی را می‌توانیم در دستور کار قرار دهیم اما یکی از مهمترین کارهایی که با استفاده از اطلاعات این رصدخانه می‌تواند صورت گیرد، مدیریت مصرف است. این کار باعث می‌شود از حداقل انرژی بتوانیم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محرابیان با بیان اینکه مدیریت مصرف برق برای بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای وقت اداری پیش‌بینی هزار مگاوات کاهش مصرف برق صورت گرفته و در بخش خانگی نیز طرح پاداش صرفه‌جویی ۲۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف انجام شده است. اتفاق خوبی که افتاد این بود که در قبوض خرداد شهر تهران ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند و با توجه به اینکه در روزهای آینده هوا گرم‌تر خواهد شد انتظار می‌رود که شاهد صرفه‌جویی بیشتر مشترکان باشیم.

به گفته وی، تا پایان این ماه اسامی ادارات متخلف در مصرف برق اعلام می‌شود اما این نوید را می‌دهیم که در بخش اداری تا این لحظه بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی که هدف‌گذاری ما بوده نیز صورت گرفته است؛ یعنی همکاران ما در دستگاه‌های دولتی عملکرد خوبی داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه