English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

قیمت برنج خارجی تغییر نمیکند / نرخ ارز واردات برنج ۲۸۵۰۰ تومان است

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه قیمت ارز تخصیصی برای واردات برنج هم 28500 تومان خواهد بود، تصریح کرد: هرچند در حال حاضر تامین ارز برای واردات برنج توسط بانک مرکزی انجام نشده اما مطابق روال سال گذشته انجام خواهد شد، به همین دلیل در مقطع کنونی قیمت برنج همان قیمت های پایان سال 1401 است.

قیمت برنج خارجی تغییر نمیکند / نرخ ارز واردات برنج 28500 تومان است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در سال های گذشته بازار برنج با نوسانات بالایی روبرو بود که بخشی از آن ناشی از مشکلات ناشی از واردات تغییر قیمت ارز و ... بود و امسال دولت تلاش کرده با واردات برنج از قبل بازار را تامین کند و حالا وعده داده نرخ ارز برای واردات برنج در سال جاری با همان نرخ سال گذشته ادامه داشته باشد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ثبت سفارش واردات برنج هندی از اسفند ماه آزاد شده است گفت: اما از  آبان 1401 تاکنون تامین ارز انجام نشده است، البته تخصیص ارز اتفاق افتاده اما هنوز به واردکنندگان داده نشده است.

مجتبی شیرآقایی با بیان اینکه قیمت ارز تخصیصی برای واردات برنج هم 28500 تومان خواهد بود، تصریح کرد: هرچند در حال حاضر تامین ارز برای واردات برنج توسط بانک مرکزی انجام نشده، اما مطابق روال سال گذشته انجام خواهد شد، به همین دلیل در مقطع کنونی قیمت برنج همان قیمت های پایان سال 1401 است و اگر قرار باشد قیمت گذاری جدید انجام شود باید منتظر تغییر نرخ ها در ثبت سفارش های جدید بود.

 او با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی کمبودی در بازار برنج نداریم، اظهار کرد: در ماه رمضان عرضه  و تقاضای برنج متعادل بود، به همین دلیل پیش بینی می شود که قیمت برنج هم تغییر خاصی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، فعلا وضعیت بازار با ثبات است که بخشی از این مساله وجود ماه رمضان است از یک سو دولت نرخ ها را برای این ماه کنترل می کند و از سوی دیگر تقاضا برای مواد غذایی در این ماه کمتر می شود به همین دلیلی قیمت ها تثبیت می شوند، اما بعد از ماه رمضان به دلیل اعمال تورم سالانه در قیمت برخی کالاها تورم بر تمام بازار منتقل می شود. البته دولت وعده داده امسال به شدت تورم را کنترل خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه