English

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

کنترل نوسانات ارزی نیازمند تغییرات مدیریتی است

علیرضا شهبازی گفت: یکی از عواملی است که می تواند روی نوسانات ارزی موثر باشد ، تغییر تیم مدیریتی است اما به طور قطع باید در سیاست های ارزی هم تجدید نظری اتفاق بیفتد.

کنترل نوسانات ارزی نیازمند تغییرات مدیریتی است

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره افزایش نوسانات قیمت ارز و واکنش مجلس به مدیریت ضعیف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد که به نوعی در حال جبران کسری بودجه هستند گفت:مجلس معتقد است که کسری بودجه وجود دارد و دولت هم تاکید می کند که کسری بودجه نداریم و پیش بینی های سازمان برنامه و بودجه درباره توزیع یارانه ها هم حکایت از این دارد که کسری نیست از این رو بخشی از این نوسانات ارزی تحت تاثیر فضای روانی اقتصاد است.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه در ماه های ابتدای سال وزارت اقتصاد نسبت به واگذاری دارایی های مازاد ضعیف عمل کرده است، گفت:عدم فروش اموال دارایی ها هم نسبت به اتفاقاتی که در اقتصاد رخ می دهد اثرگذار است، در واقع رشد نقدینگی عامل اصلی تورم است و اثر روانی آن در بروز التهابات اقتصاد موثر بوده به همین دلیل قیمت دلار وارد فضای نوسانی شده است.

او درباره ضعف عملکرد وزارت اقتصاد در حفظ تعادل اقتصاد کشور تصریح کرد: ظرف ماه های گذشته اقداماتی در بخش واگذاری دارایی ها انجام شده اما در ماه های ابتدای سال هیچ اقدام موثری انجام نشد، به همین دلیل دولت تلاش دارد در فروش دارایی های مازاد کم کاری ها را جبران کند.

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت در بخش مالیات و فروش نفت موفق بوده است، گفت: امیدواریم در ماه های باقی مانده از سال دولت در تامین منابع به هدف گذاری های اعلام شده برسد و مانع از افزایش نقدینگی از محل های دیگر شود.

او درباره تاثیر تغییر تیم مدیریت ارزی بانک مرکزی در کنترل نوسانات گفت: یکی از عواملی است که می تواند روی نوسانات ارزی موثر باشد تغییر تیم مدیریتی است اما به طور قطع باید در سیاست های ارزی هم تجدید نظری اتفاق بیفتد، از این رو باید حرکت های فراتر از اقداماتی که تاکنون انجام شده بانک مرکزی بکار بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه