English

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرگزاری موج:

طبق قانون ساخت فرودگاه جدیدی در کشور ممنوع است

حمیدرضا سعیدی گفت:طبق قانون اجازه ساخت هیچ فرودگاه جدیدی نداریم و تنها باید فرودگاه های نیمه تمام تکمیل شوند مگر اینکه دولت مجوز ساخت فرودگاه چابهار را بدهد که اقتصادی است.

طبق قانون ساخت فرودگاه جدیدی در کشور ممنوع است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه و ناوبری  با اشاره به اینکه ۵۳ فرودگاه هم اکنون در اختیار داریم و حدود ۱۲ فرودگاه در اختیار وزارت نفت و مناطق آزاد است، گفت: در بخش ناوبری هم با استفاده از سامانه ها که در اختیار داریم خدمات ارائه می شود، اطهار کرد: روزانه ۱۵۰۰ فرودگاه از طریق سامانه ها مدیریت می شود.

حمیدرضا سعیدی با بیان اینکه ایمنی و امنیت در فرودگاه اهمیت بالایی دارد، افزود: در هشت ماه گذشته حدود ۲۴ میلیون در ۵۳ فرودگاه خدمات رسانی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته ایم.

او با تاکید بر اینکه ده پروژه با ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهند شد، اظهار کرد: تا هفته دولت سال آینده هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عملیاتی خواهد شد.

سعیدی با اشاره به اینکه ترمینال فرودگاه مشهد افتتاح خواهد شد، گفت: طبق مطالبات مردمی افتتاح فرودگاه گناباد در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه سال آینده بازسازی فرودگاه مشهد با تجهیزات ساخت داخل انجام می شود، اظهار کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب و وزیر راه و شهرسازی به دنبال بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان هستیم.

او در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر ده فرودگاه بزرگ کشور مانند فرودگاه مهرآباد و فرودگاه مشهد کمبود جا داریم، گفت: طبق قانون اجازه ساخت هیچ فرودگاه جدیدی نداریم و تنها باید فرودگاه های نیمه تمام تکمیل شوند مگر اینکه دولت مجوز ساخت فرودگاه چابهار را بدهد زیرا این فرودگاه توجیه اقتصادی دارد و از آنجایی که یک سوم ظرفیت فرودگاهی کشور ناوگان داریم عملا توجیهی برای ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه