English

یک کارشناس بازار طلا و جواهرات در گفتگو با خبرگزاری موج :

قیمت ربع سکه دو برابر ارزش واقعیش است

عباداله محمدولی گفت: قیمت طلای ربع سکه 4 میلیون تومان است، اما امروز ربع سکه حدود 8 میلیون تومان معامله می شود، در حالی که قیمت سکه تمام منطقی تر است و بخشی از این مساله ناشی از تقاضای بیشتر برای ربع سکه است.

قیمت ربع سکه دو برابر ارزش واقعیش است

یک کارشناس بازار طلا و جواهرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه زمانی که قیمت طلا هیجانی بالا می رود هیجانی هم افت می کند، گفت: معاملات کوتاه مدت طلا پر ریسک است و کسی نباید به خاطر نوسانات چند روز اخیر وارد بازار شود، هرچند اطمینان بازار طلا در بلندمدت بالاست اما اثر کوتاه مدت ان می تواند زیان باشد.

عباداله محمدولی با بیان اینکه زمانی که تقاضا هست باید عرضه اتفاق بیفتد و متولی آن باید پاسخگو باشد، افزود: در شرایط کنونی بانک مرکزی باید عرضه ها را افزایش دهد چراکه ربع سکه به دو برابر قیمت نزدیک شده و این مساله تحت تاثیر عدم عرضه سکه توسط بانک مرکزی است.

او افزود: قیمت طلای ربع سکه 4 میلیون تومان است، اما امروز ربع سکه حدود 8 میلیون تومان معامله می شود، در حالی که قیمت سکه تمام منطقی تر است و بخشی از این مساله ناشی از تقاضای بیشتر برای ربع سکه بوده که تحت تاثیر میزان قدرت خرید مردم برای ربع سکه یا حتی موج های خریدی است که برخی کانال ها و ... می دهند.

این کارشناس بازار طلا و جواهرات با تاکید بر اینکه تورم ناشی از تحریم ها و ... روی بازار طلا هم تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: مردم برای حفظ ارزش پولشان مجبور هستند به سمت خرید طلا و ... بروند و این حجم از تقاصا وقتی وارد بازار شود اگر مدیریت نشود منجر به حباب می شود و در چنین شرایطی مردم باید از خرید در معاملات هیجانی خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه هر زمان احتمال افت قیمت طلا وجود دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی نمی توان پیش بینی دقیقی از افت طلا داشت اما به طور قطع یک اصلاح در قیمت طلا رخ خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه