English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

تسهیل ارتباطات اربعینی با ابتکار یک اپراتور/ همراه اول اپراتورهای ایرانی و عراقی را تحریک کرد

در ایام اربعین امسال، یک اپراتور تلفن همراه ایرانی با بسته ویژه‌ای که برای زائران تدارک دید نه تنها باعث سربلندی زائران ایرانی در کشور عراق شد بلکه بسته‌ها و طرح‌های اربعینی تمامی اپراتورهای دیگر تلفن همراه اعم از ایرانی و عراقی را زیر سوال برد.

تسهیل ارتباطات اربعینی با ابتکار یک اپراتور/ همراه اول اپراتورهای ایرانی و عراقی را تحریک کرد

به گزارش خبرنگار اقصادی خبرگزاری موج، امسال با فراهم شدن امکان مجدد حضور در پیاده روی اربعین حسینی بعد از چندسال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، اپراتورهای ارتباطی ایرانی و عراقی به واسطه مسئولیت خود برای برقراری ارتباط هرچه راحت تر زائران حسینی دست به کار شده و تعرفه های جدید خود را چند هفته زودتر از شروع این سفر اعلام کردند.

در این بین یکی از دغدغه های کسانی که بار سفر را بسته بودند مربوط به همین موضوع بود؛ برای ارتباط با خانواده و دوستان خود در ایران، سیمکارت عراقی تهیه کنند یا سیمکارت ایرانی بخرند؟

دو اپراتور اول ارتباطی کشور (همراه اول و ایرانسل) و سه اپراتور عراقی (زین، آسیاسل و کورک تل) مانند هر سال وارد میدان شدند و سعی بر ایجاد شرایط بهینه از منظر اقتصادی و ارائه خدمات به زوار در مسیر پیاده روی این رویداد عظیم سیاسی و مذهبی کردند.

این اپراتورها علاوه بر اعلام تعرفه های مکالمه، پیامک و دیتا برای اربعین ۱۴۰۱ بسته های ویژه ای را نیز طراحی کردند که به بررسی آنها می پردازیم.

با توجه به استقبال بی نظیر از این سفر پس از سه سال وقفه و شلوغی مسیر و همچنین بالا بودن قیمت ارز، پهنای باند و زیرساخت های ارتباطی کشور عراق، با کمی بالا و پایین کردن تعرفه ها و بسته ها، نتیجه ای  که حاصل می شد به صرفه تر بودن تعرفه اپراتورهای داخلی کشور (اپراتورهای ایرانی) بود.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، کسانی که قبل از شروع سفر، رومینگ خود را فعال نکرده بودند و به نیت خرید سیمکارت عراقی، عازم این کشور شده بودند، در مسیر با مشکلاتی مانند هزینه های بسیار زیاد برای تماس های کوتاه، کم حجم بودن بسته های اینترنتی و کیفیت و سرعت دیتا مواجه شدند.

اپراتورهای همراه اول و ایرانسل قبل از شروع سفر اربعین، بسته های ویژه خود را معرفی کردند که به شرح زیر بود:

همراه اول دو بسته «هفت روزه» ویژه اربعین ارائه کرد که یکی از آنها شامل «اینترنت نامحدود، ۲۵ دقیقه مکالمه و ۲۵۰ پیامک» با «قیمت ۳۵۰ هزار تومان» و دیگری بسته «۱۵۰ مگابایت اینترنت، ۱۰ دقیقه مکالمه و ۵۰ پیامک» با «قیمت ۱۰۰ هزار تومان» فعال می شد.

ایرانسل نیز دو بسته «هفت روزه» به شرح «۶۰۰ مگابایت با قیمت ۲۵۰ هزار تومان» و «یک گیگابایت با قیمت ۳۹۰ هزار تومان» برای این ایام تدارک دید.

در مقابل این بسته ها اپراتور زین و آسیاسل نیز بسته های ۳ گیگابایتی را با قیمت های ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان برای اربعین ارایه کردند.

در بین همه این بسته ها، بیشترین استقبال مخاطبان از بسته نامحدود اپراتور همراه اول بود که با قیمت بسیار پایین تر از سایر بسته ها ارایه شده بود که دغدغه های ارتباطی زایران را در مسیر به خوبی پاسخ داد.

این بسته علاوه بر به صرفه بودن از نظر هزینه، مشکل حجم دیتا را نیز با نامحدود بودن خود حل کرد که با استفاده از آن امکان تماس های تصویری، ارسال تصاویر و فیلم را برای مسافران فراهم کرد.

محبوب بودن این بسته در بین دیگر بسته ها را از اینجا می‌توان متوجه شد که چند روز پس از شروع پیاده روی ها به سمت کربلای معلی و استقبال زائران از این بسته، اپراتور ایرانسل نیز به عنوان اپراتور رقیب همراه اول تغییراتی را در بسته های ویژه خود اعمال کرد.

ایرانسل بسته‌ های یک گیگابایتی، ۶۰۰، ۳۰۰، ۱۵۰ و ۷۵ مگابایتی را با قیمت های ۲۰۰، ۱۳۰، ۹۶، ۶۶ و ۳۶ هزار تومان به بسته های ویژه اربعین خود افزود و همچنین از بسته های ترکیبی خود که شامل دو بسته «۱۵۰ مگابایت اینترنت، ۱۰ دقیقه مکالمه و ۵۰ پیامک» با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و «۳ گیگابایت اینترنت، ۲۵ دقیقه مکالمه و ۲۵۰ پیامک» با قیمت ۳۵۰ هزار تومان را به بسته های قبلی خود اضافه کرد.

اما باز هم با وجود بسته های جدید ایرانسل و همچنین بسته های اپراتورهای عراقی، "بسته ویژه نامحدود همراه اول" حرف اول را در این سفر زیارتی زد که می تواند شروع خوبی برای مناسبت ها و ایام مشابه باشد که اپراتورها بسته هایی را طراحی و ارائه کنند که در نهایت به نفع مشترکان شان باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه