English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بازگشت بنیاد مستضعفان به ماموریت محرومیت زدایی

گرانی مسکن و ناتوانی دهک های پایین جامعه برای تامین مسکن بار دیگر نگاه های جامعه را متوجه بنیاد مستضعفان کرد، بنیادی که در یک دوره زمانی از ماموریت اصلی خود فاصله گرفته بود و حالا با تاکیدات رهبر معظم انقلاب دوباره به ریل محرومیت زدایی با ساخت مسکن محرومان برگشته است.

بازگشت بنیاد مستضعفان به ماموریت محرومیت زدایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، تامین مسکن برای دهک های پایین جامعه هنوز مهمترین دغدغه کشور است، در همین راستا قراردادی بین بنیاد مستضعفان و کمیته امداد منعقد شده که در راستای آن این بنیاد 35 میلیارد تومان به این کمیته کمک می کند تا یک قدم به خانه دار شدن افراد تحت پوشش کمیته امداد نزدیک شوند. این قرارداد برای ساخت 10 هزار واحد آپارتمان منعقد شده که پیش از این بنیاد مستضعفان 50 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های آن اختصاص داده است.

رهبر معظم انقلاب تاکید دارند « بنیاد برای خرج شدن ایجاد شده از این رو باید از یک بنگاه اقتصادی افزاینده به بنیاد مستضعفان تبدیل شود» پیش از این بنیاد مستضعفان در پروژه های ساخت و سازی و تجاری زیادی ورود کرده بود به طوری که در همین مناطق بالاشهر تهران بسیاری از پاساژهای معروف به این بنیاد تعلق دارد، برای نمونه در شهرک غرب تهران مجتمع های تجاری میلاد نور، پلاتین، ستین، لیدما و...  توسط همین بنیاد ساخته شده است.

بنیاد مستضعفان سال 1357 به دستور حضرت امام (ره) راه اندازی شد تا اموال خانواده سلطنتی پهلوی را به نفع مردم مصادر کند و درآمدهای حاصل از این دارایی ها را صرف بهبود زندگی مردم به ویژه مسکن مستضعفان کند. محسن رفیق دوست عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان در آن زمان گفته بوده که این بنیاد در راستای محرومیت زدایی اقدام خواهد کرد و به عبارتی سرمایه آن باید برای خانه و مدرسه سازی در مناطق زلزله زده و محروم باشد، اما ارزیابی روند فعالیت این بنیاد نشان می دهد که در برخی مناطق سرمایه های آن منحرف شده و در پروژه های تجاری و لوکس سازی هزینه شده است. هرچند محسن رفیق دوست درباره دلایل این اقدام جزئیات را علنی مطرح نمی کند، اما به نظر می رسد بنیاد مستضعفان در حالی سال 97 اعلام کرده که دیگر وارد پروژه های مال سازی و تجاری لوکس وارد نمی شود که هنوز برخی از پروژه های آن در دست اجراست، حالا با توجه به اینکه مسکن محرومان مهمترین اولویت این بنیاد باید قرار بگیرد حتما پروژه های نیمه کاره تعیین تکلیف خواهند شد و نقش بیشتری را در ساخت مسکن محرومان در قالب پروژه های مسکن ملی ایفا خواهد کرد.

پرویز فتاح رئیس کنونی بنیاد مستضعفان درباره ماموریت جدید این بنیاد گفته که 900 هکتار زمین در قالب 31 قطعه در سراسر کشور تامین شده و به صورت رایگان در اختیار طرح ملی مسکن قرار بگیرد تا به خانه دار شدن 3 دهک محروم جامعه کمک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه