English

محمد اسلامی:

آغاز ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکن ملی به دست بنیاد مسکن

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی را بنیاد مسکن در شهر‌های مختلف در حوزه طرح اقدام ملی مسکن آغاز کرده و بخش عمده‌ای از اراضی را به متقاضیان واگذار کرده است.

آغاز ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکن ملی به دست بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در در مراسم معارفه نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به اینکه یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه مسکن ایجاد بنیاد مسکن  بوده است، گفت: سرعت عمل و مهارت حداکثری بنیاد مسکن در سراسر کشور همواره مورد توجه بوده و تاکنون این بنیاد توانسته است رکورد‌های بسیار زیادی را در حوزه ساخت و بازسازی مسکن ثبت کند.

او ادامه داد: بنیاد مسکن از همه ارکان و کارشناسان در این بخش استفاده کرده و تمامی خدمت رسانان در این بنیاد به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: به طور مثال در استان سیستان و بلوچستان و در بحث حاشیه نشینی که دغدغه بزرگ مردم بوده است توانستند در چند سال گذشته به صورت داوطلبانه در بین مردم خدمت کنند و همچنین  در بلایای مانند سیل و زلزله بسیار موثر حضور پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم حاشیه نشینی را در مدت سه سال  به طور کامل از بین ببریم و مشکلات ناشی از این اتفاق ناگوار را هم از بین ببریم.

اسلامی در ادامه به آماری در حوزه نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: دیدگاه‌های بسیار زیادی در این بخش وجود داشت و یکی از این دیدگاه‌ها این بوده که همواره اعلام می‌کردند، دولت نباید در حوزه ساخت مسکن مداخله کند و برای خود برنامه و هزینه‌های بیشتری را ایجاد کند چراکه این اقدامات در حوزه مسکن تاثیرگذار نیست.

* اقداماتی را که انجام می‌دهیم نباید تورم‌زا باشد

او افزود: به طور مثال در حوزه مسکن مهر با تزریق منابع مالی شاهد تورم زا بودن این پروژه بوده‌ایم و بنابراین باید با احتیاط عمل کنیم و اقداماتی را که انجام می‌دهیم نباید تورم‌زا باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میزان ساخت و ساز طبق آمار‌های ارائه شده بسیار کاهش یافته و با توجه به آن که سالیانه باید ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ساخته شود و ما کسری ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را داریم و باید به گونه‌ای این کسری جبران شودگفت:برای خرید این واحد‌های مسکونی موجود در بازار مردم قدرت خرید کافی ندارند و باید مسکن‌هایی در بازار توسط سازندگان عرضه شود که مطابق با درآمد مردم باشد.

با اشاره به اینکه برای توسعه و بهبود بازار مسکن دولت طرح اقدام ملی مسکن را مطرح کرده است گفت: با توجه به همه مشکلات موجود یک برنامه منسجمی را و فراگیر و متقاضی محوری را طراحی کرده تا متقاضیان واجد شرایط به صورت عملیاتی به این پروژه‌ها متصل کنیم.

او ادامه داد: اگرچه بررسی و ارزیابی این طرح یک سال از ما انرژی برده، اما توانستیم ضوابط را هماهنگ کنیم و امروز در شرایطی هستیم که مردم و متقاضیان واجد شرایط را در شهر‌های مختلف را شناسه کردیم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی را بنیاد مسکن در شهر‌های مختلف در حوزه طرح اقدام ملی مسکن آغاز کرده و بخش عمده‌ای از اراضی را به متقاضیان واگذار کرده است.

او یادآور شد: در مناطقی که فاقد زمینه دولتی بودیم ما زمین را از مردم خریداری کرده و تنها به خرید اراضی دولتی بسنده نکرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه