English

راهکار توسعه تعاملات برای ارتقای ایمنی و حمل و نقل/افتتاح ۴ نمایشگاه با حضور شهردار تهران

سال گذشته به دلیل تحریم ها فشار زیادی به صنعت حمل و نقل کشور وارد شده، از این رو استفاده از ظرفیت ها برای توسعه همکاری با شرکت های خارجی می تواند زمینه

راهکار توسعه تعاملات برای ارتقای ایمنی و حمل و نقل/افتتاح 4 نمایشگاه با حضور شهردار تهران

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از ظرفیت های ایران برای توسعه صادرات و تامین ماشین آلات و تجهیزات کارخانه های تولیدی نیازمند همکاری با شرکت های خارجی است، از این رو ایران چهار نمایشگاه پیشرو دارد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل در زندگی بشر امروز، گفت: در ایران نیز این صنعت جایگاه ویژه ای دارد و روند رشد آن بسیار چشمگیر بوده است.

بهمن حسین زاده با بیان اینکه حدود 90 درصد حمل و جابجایی کالا و مسافر در صنعت حمل و نقل برعهده حمل و نقل زمینی است و حمل و نقل های هوایی و دریایی نیز 10 درصد باقی این صنعت را تشکیل می دهند، افزود: سال گذشته به دلیل تحریم ها فشار زیادی به صنعت حمل و نقل کشور وارد شده است، از این رو شرکت سهامی نمایشگاه ها فرصت بسیار مناسبی در اختیار فعالان این صنعت قرار داده تا در کنار برگزاری هفدهمین نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری بخشی از مشکلات این صنعت را رفع کنند.

حسین زاده برگزاری جلسات B2B در حاشیه این نمایشگاه را فرصت ویژه ای برای انعقاد قرارداد میان فعالان حوزه حمل و نقل دانست و تاکید کرد: قراردادهایی که در حاشیه این نمایشگاه 4 روزه به امضا می رسد می تواند بخش عظیمی از تعاملات حوزه حمل و نقل را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه توسعه حمل و نقل هوشمند را یکی از دستاوردهای ایران در سال های اخیر توصیف کرد و گفت: به همین دلیل بخش مشخصی در هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در این زمینه اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های ایران همچنین به بخش خدمات شهری در این نمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود: خدمات حمل و نقلی که در تهران و با همکاری شهرداری پایتخت ارایه می شود در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

در افتتاحیه این نمایشگاه «پیروز حناچی» شهردار تهران و «بهمن حسین زاده» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران حضور خواهند یافت.

شرکتهای فعال در این نمایشگاه در فضای تحت پوشش 15 هزار مترمربع از وزراتخانه ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی حضور خواهند یافت.

با تلاش های مستمر و رشد کمی و کیفی نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری ، این نمایشگاه در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی ( UFI ) و انجمن نمایشگاهی IAEE و انجمن تبلیغات آسیا(AAA) به ثبت رسید.

از اهداف این نمایشگاه می توان به  معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندی های شرکت ها، نهادها و سازمان های داخلی وخارجی در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی، خدمات و صنایع وابسته، خودروهای سنگین، ماشین آلات عمرانی و راه سازی، وسائط نقلیه سبک و سنگین، خودروهای مخصوص و تجاری، ترافیک و صنایع وابسته، عمران و توسعه شهری، مدیریت جامع شهری، مکانیزاسیون خدمات شهری، مبلمان و زیبا سازی شهری اشاره کرد.

توسعه زیربناهای حمل و نقل شهری،  انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز و کارآمد به کشور در راستای رشد کیفی و کمی محصولات داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد ظرفیتهای جدید در بخش تولید رقابتی و نمایش دستاوردهای مورد نظر، آشنایی با الگوهای موفق جهانی در عرصه  حمل و نقل کالا و مسافر و نیازمندی های کشور و فراهم کردن زمینه های لازم جهت سرمایه گذاری شرکتهای داخلی و خارجی نیز از اهدافی است که با برگزاری هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری میسر می شود.

استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان صنعت حمل و نقل نیز حضور ویژه ای در هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری خواهند داشت.

برگزاری جلسات B2B بین استارت آپ ها و تجار حوزه حمل و نقل در حاشیه هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری به منظور انعقاد تفاهم نامه های همکاری از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.


علاوه بر نمایشگاه حمل و نقل، پنجمین نمایشگاه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، پنجشنبه 18 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران آغاز به کار می کند.

عید دولتشاهی مجری این نمایشگاه در خصوص ابعاد مختلف پنجمین نمایشگاه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، گفت: نمایشگاهHSE متشکل از 3 بخش Health, Safety, environment  به معنی بهداشت، ایمنی، محیط زیست  و آتش‌نشانی  است.

وی با بیان این که شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند، جدیدترین تولیدات و تکنولوژی‌های روز را نمایش می‌دهند، افزود: مدیران HSE، ایمنی، آتش نشانی، مدیران بحران، امداد و نجات، مسئولین امدادی و ایمنی می‌توانند از این تکنولوژی‌ها بازدید داشته باشند.

دولتشاهی از مشارکت 70 شرکت از بزرگترین کمپانی‌های داخلی و نمایندگی بزرگترین کمپانی‌های بین المللی در فضایی بالغ بر 7 هزار مترمربع در 3 سالن در این نمایشگاه خبر داد و اظهارداشت: نمایشگاه امسال 60 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که با توجه به همزمانی این نمایشگاه با چهار رویداد مهم دیگر از جمله نمایشگاه صنعت، فناوری‌های نانو، حمل و نقل شهری و لوله و اتصالات پیش بینی داریم که بازدیدکنندگان تخصصی در این نمایشگاه چند برابر سال‌های گذشته باشد.

رییس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه HSE&FIRE یادآور شد: با همکاری  اتحادیه ایمنی و آتش نشانی تهران از سازمان‌هایی همچون سازمان آتش نشانی، سازمان امدادو نجات، جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و انواع سازمان‌هایی که درگیر مباحث امدادی و ایمنی کشور هستند برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه