English

در جلسه هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه مطرح شد؛

عدم استفاده از نقدینگی موجود در جامعه برای تامین سرمایه

فعالان بازار سرمایه در جلسه با وزیر امور اقتصادی با انتقاد از وضع موجود گفتند: امروز عرضه و تقاضای پول داریم، اما بهم وصل نیستند، نقدینگی در کشور داریم، اما در تامین سرمایه بکار گرفته نمی شود.

عدم استفاده از نقدینگی موجود در جامعه برای تامین سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان بورس تهران در جلسه هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به اینکه ابزار تامین مالی بورس همانند بانک ها باشد، گفت: در بعضی از روزها تا 75 درصد فعالیت توسط افراد حقیقی انجام می شود و باید تغییری در این بخش ایجاد شود.

صحرایی با بیان اینکه سیاست گذاری در بخش مالیاتی باید سرمایه ها را با سازوکارهایی به سمت بازار سرمایه سوق دهد، افزود: با توجه به اینکه ابزارهای بازار بدهی نگاهی کوتاه مدت وجود دارد و ابزارهای قابل تبدیل به سهام نیز جز ابزارهای تامین مالی دیده شود تا هزینه های تامین سرمایه کاهش یابد.

خواجه نصیری در این نشست با اشاره به اینکه فرصت ها بدون عرضه اولیه و نداشتن ساختارها و محصول جدید از بین می رود، گفت: بهترین راه برای ورود مردم به بازار سرمایه از طریق واسطه ها است و افرادی که بازار سرمایه را نمی شناسند از طریق تغییر قوانین متوقف می شوند.

او با تاکید بر اینکه باید نسبت به طراحی اکوسیستم اقدام جدی عمل کنیم، افزود: امروز عرضه و تقاضای پول داریم، اما بهم وصل نیستند، نقدینگی در کشور داریم، اما در تامین سرمایه بکار گرفته نمی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه