English

مرتضی شیرین پرور در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

بهینه سازی مصرف آب و توسعه تولید ریلی کیفی از اولویت های ذوب آهن اصفهان

مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر از جمله اولویت های شرکت ذوب آهن اصفهان تزریق پودر زغال به کوره بلند، تولید انواع متنوع ریل و بهینه سازی مصرف آب می باشد.

بهینه سازی مصرف آب و توسعه تولید ریلی کیفی از اولویت های  ذوب آهن اصفهان

مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه 75 درصد فولاد دنیا به روش کوره بلند انجام می شود، گفت: این صنعت با فناوری های روز دنیا حرکت می کند، از این رو شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در همین مسیر گام برداشته است، برای نمونه  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند، و تولید انواع ریل مورد نیاز کشور کاهش برداشت آب از زاینده رود طبق برنامه ریزی ها این شرکت در حال انجام است و از سال 1400 برداشت از آب زاینده رود به کمترین مقدار ممکن خواهد رسید.

مرتضی شیرین پرور با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف آب شرکت ذوب آهن مطابق نورم جهانی است، افزود: این شرکت با سیستم تصفیه پساب و بازچرخانی آب، نیاز خود را تامین می کند، همچنین با در اختیار داشتن بزرگترین جنگل مصنوعی خاورمیانه که شامل 16500 هکتار فضای سبز هست که در جذب آلاینده های منطقه و بیابان زدایی تاثیرگذار است. همچنین تزریق پودر زغال به کوره بلند سبب کاهش مصرف کک شده و افزایش بهروری و کاهش هزینه را بدنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تولید نیز طبق استاندارهای جهانی عمل می کنند، تصریح کرد: تولید UIC60  دارای قابلیت صادرات به اروپا نیز دارد، در واقع این ریل امکان استفاده برای قطارهای با سرعت 350  کیلومتر هست.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه کیفیت ریل ایران قابلیت رقابت با تولیدات اروپا را دارد، تصریح کرد: تولید ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان به صورت سفارشی انجام می شود. در حال حاضر نیز قراداد 15 هزار تنی با شرکت زیرساخت و توسعه برای خط ریلی میانه_مراغه داریم و به زودی نیز اولین محموله به شرکت زیرساخت تحویل داده خواهد شد، گفت: 

شیرین پرور با تاکید بر اینکه تولید ریل اس 49 برای مترو اصفهان نیز در حال انجام است، تصریح کرد: این محصولات تمام آزمایش های کنترل و کیفیت را به خوبی پاس کرده است و تحویل آن با نهایی شدن قرارداد انجام خواهد شد.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان درباره چگونگی استفاده از ریل های تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: براساس ویژگی خطوط ریلی انواع مختلف ریل مورد استفاده قرار می گیرد، برای نمونه در ایران جهت خطوط اصلی از ریل 60E1(UIC60)   استفاده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه