English

احمد دنیانور در گفتگو با خبرگزاری موج؛

جلوگیری از خام فروشی برای رفع مشکل تامین مواد اولیه فولاد/بدهی های تولید تعیین تکلیف شود

عضو هیات مدیره انجمن فولاد گفت:برخی شرکت های فولادی همچون ذوب آهن اصفهان مشکلاتی در زمینه تامین سنگ آهن دارند، در واقع دولت هنوز استراتژی برای خام فروشی ندارد و با وجود اینکه سال های گذشته سرمایه گذاری بالایی در صنعت فولاد داشته ایم با نگاهی زودگذر اجازه صادرات خام سنگ آهن داده می شود.

جلوگیری از خام فروشی برای رفع مشکل تامین مواد اولیه فولاد/بدهی های تولید تعیین تکلیف شود

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با تایید این موضوع که برخی شرکت های فولادی همچون ذوب آهن اصفهان مشکلاتی در زمینه تامین سنگ آهن دارند، گفت: در حال حاضر اتفاق نامبارکی که در صنعت فولاد رخ می دهد همان خام فروشی سنگ آهن است که دولت نیز هنوز استراتژی برای آن ندارد و با وجود اینکه سال های گذشته سرمایه گذاری بالایی در صنعت فولاد داشته ایم با نگاهی زودگذر اجازه صادرات خام سنگ آهن داده می شود.

احمد دنیانور با بیان اینمکه وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل عوارض بر صادرات سنگ آهن خام را اجرا نکرده است، افزود: در شرایط کنونی واحدهای تولیدی برای افزایش میزان تولید مبتنی بر ظرفیت خود به سنگ آهن نیاز دارد، از طرف دیگر باید توجه داشت که یک روز ذخایر سنگ آهن کشور یک روز تمام می شود و درآن زمان به واردکننده سنگ آهن تبدیل می شویم، این در حالی است که پیش از این رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند که خام فروشی خیانت به کشور است و این به موضوع توجه چندانی نشده است.

او با تاکید بر اینکه صدها میلیارد تومان کشور برای ساخت کارخانه های فولادی هزینه کرده است، تصریح کرد: صادرات سنگ آهن با همان شدت گذشته ادامه دارد و در سال گذشته نیز 30 میلیون تن صادرات سنگ انجام شده است.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد بدهی های واحدهای تولیدی را یکی دیگر از معضل های صنعت فولاد خواند و گفت: در شرایط کنونی این بدهی ها باید تعیین تکلیف شوند و دولت بخشی از سود تسهلات بانکی را به گردن بگیرد و این بدان مهناست که باید بخشی از دیون را بپردازد نه اینکه آن ها را به عقب بیندازد. به عبارت دیگر امروز شرکت های فولادی با همان سی هزار میلیارد تومانی که دولت برای تسویه بدهی موسسه های مالی غیرمجاز تخصیص داد می تواند بدهی های واحدهای تولیدی را تسویه کند و در این مسیر به اشتغال و اقتصاد کشور نیز کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه